Inköpare infrastruktur - sökes till Iver
Iver Väst AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Iver Väst AB i Göteborg,
Alingsås,
Borås,
Vårgårda,
Skövde eller i
hela Sverige Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way". Nu söker vi en ytterligare en inköpare till vårt koncerngemensamma inköpsteam som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?
Rollen som inköpare infrastruktur på Iver:
Som inköpare inom infrastruktur blir du en viktig del inom Ivers koncerngemensamma inköpsorganisation som ansvarar för alla inköpsaktiviteter i Norden. Ditt uppdrag som inköpare innebär att du kommer att genomföra operationellt arbete inom främst infrastruktur, server/storage och liknande produkter samt identifiera, utveckla och driva affärsmässighet, lönsamhet, riskminimering och övriga kommersiella aspekter av våra inköp inom en eller flera kategorier.
Dina löpande arbetsuppgifter:
• Säkerställa optimala inköp för Iver och utnyttja alla tillgängliga möjligheter för ökad konkurrens genom god marknadskännedom och benchmarking.
• Bidra till att utveckla och driva affärsmässigheten och de kommersiella aspekterna av våra inköp.
• Bedriva våra inköp i balans mellan kvalitet, leverans, kostnad och hållbarhet.
• Utföra inköp på ingångna leverantörsavtal i linje med önskad intention av avtalet.
• Åstadkomma och rapportera uppnådda besparingar enligt plan.
• Medverka till leverantörskvalificeringar på nya leverantörer och leverantörsutvärderingar på befintliga leverantörer.
• Bistå med att kategorisera och klassificera våra leverantörer.
• Bidra till, och främja, vidareutvecklingen av nuvarande eller nya processer och verktygstöd inom inköp.
• Genomföra och hantera operationella inköp.
• Fungera som en eskaleringspunkt för frågor som rör leverantörers eller konsulters kvalitet eller dess leverans till Iver.
Iver - Where technology meets business
Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We're not big blue. We're yellow.
Din bakgrund och profil:
För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 3 års erfarenhet inom inköp eller liknande uppgifter där du framgångsrikt har förhandlat projekt och avtal samt arbetat med operationellt inköp. Du har erfarenhet från arbete med att köpa in och upphandla produkter inom IT, gärna inom infrastruktur, server/ storage samt närliggande områden.
Kunskaper för att lyckas i rollen:
• Minst 3 års erfarenhet av inköp.
• Erfarenhet av att köpa in och upphandla produkter inom IT infrastrukturområdet.
• Grundläggande kunskap och förståelse inom avtal och avtalsrätt.
• God generell förståelse inom IT och kunskap om IT - avtal inom hårdvara, mjukvara och tjänster.
• Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då du kommer kommunicera med både interna och externa parter.
Meriterande kunskaper:
• Arbetat med upphandling i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU).
• Erfarenheter om avtal inom Cloud/SaaS ser vi som mycket meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper så som att du är noggrann, har helhetssyn, ansvarskännande och är bra på att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du behöver ha en god affärsmässighet och affärsmannaskap samt har en trygg personlighet med förmåga att vinna förtroende och att främja samarbete såväl internt som med våra leverantörer.
Styrkor och egenskaper som vi tror att du besitter är att du har enkelt för att komma in i laget och är en självklar lagspelare. Du tar självständigt ansvar för dina projekt och skapar strukturer och rutiner i ditt arbete. Då Iver är ett företag som utvecklas och växer snabbt på den nordiska marknaden är det viktigt att du är förändringsorienterad, flexibel och nytänkande och har en nyfiken och analytisk inställning som gör det möjligt för dig att utmana "status quo".
Placeringsort:
För denna tjänst ser vi gärna att du utgår från vårt kontor i Alingsås, men är även öppna för att ett av våra övriga kontor i Region Väst kan vara aktuella.
Sök till oss!
Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista dag att ansöka är 2022-01-09. Du är välkommen att kontakta Joakim Flink vid frågor eller funderingar kring tjänsten (
joakim.flink@iver.se) Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till Iver!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2021-12-20ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagIver Väst AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Iver Väst AB (org.nr 556537-9731),
https://www.iver.com/ Arbetsplats Iver
Kontakt Joakim Flink
joakim.flink@candidator.se Jobbnummer 6192977
Observera att sista ansökningsdag har passerat.