Inköpare, Hjälpmedel Västerbotten, Umeå
Västerbottens läns landsting, Hjälpmedel Västerbotten / Inköpar- och marknadsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerbottens läns landsting, Hjälpmedel Västerbotten i Umeå Vi bygger en god hälsa och en bra livsmiljö i Västerbotten - vill du vara med och göra skillnad? Vårt huvuduppdrag är hälso- och sjukvård, tandvård, habilitering, rehabilitering och folkhälsoarbete. Landstinget ansvarar också för den högspecialiserade sjukvården inom norra sjukvårdsregionen samt för forskning, utbildning och utveckling. "Ständigt bättre - Patienten alltid först!" är vår värdegrund och kompass när vi dagligen arbetar för en rättvis välfärd.
Nu söker vi en inköpare till Hjälpmedel Västerbotten.
Hjälpmedel Västerbotten är en specialistfunktion inom hjälpmedels- och tolkområdet. Vårt uppdrag är att stödja kunder i deras arbete att tillgodose brukares behov av hjälpmedel och ge tolktjänst till brukare.
Vi är verksamma i hela länet och finns representerade i Umeå, Skellefteå och Lycksele med 90 medarbetare fördelade på fyra avdelningar, där dessa tjänster ingår i produktförsörjning. Verksamheten är till stora delar intäktsfinansierad via avtal med kommuner och enligt överenskommelse med landstinget.
Verksamheten bedrivs med processorienterat arbetssätt
Publiceringsdatum2017-12-05ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter kommer bl.a. bestå av:
• Inköp
• Uppföljning av leveranstider, felaktiga och försenade inleveranser
• Leveransoptimering
• Leverantörsfakturahantering
• Retur- och reklamationsadministration
• Lageradministration
• Lageroptimering
• Utredningar
KvalifikationerVi söker dig som har
• Högskoleutbildning med ekonomi/logistik eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet.
• Kunskap om LOU och upphandlingsjuridik
• Erfarenhet inom arbetsområdet är meriterande.
• Datorvana med kunskap i Office-paketet.
Som inköpare är du ett viktigt stöd för verksamheten. Vi vill att du är affärs- och kundorienterad samt att du har en utvecklingsförmåga där du omsätter kunskap i eget ställningstagande och praktisk handling. Du ska kunna bedöma och värdera konsekvenserna av ditt arbete där kvalité och metod är viktiga delar. Du bör även ha en god förmåga att arbeta självständigt, god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Social kompetens med gott bemötande, samt god förmåga att kunna uttrycka sig i tal och skrift är ett krav. Engagemang och drivkraft är viktiga egenskaper i denna roll.
ÖVRIGT
Vänta inte med din ansökan, rekrytering kommer att ske fortlöpande och tillsättning kan komma att ske före ansökningstiden löpt ut.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2018-01-03 , upphör: 2018-04-04 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-17
Ange följande referens när du ansöker: SIJO1712
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarina Bergström 076-837 42 59
FöretagVästerbottens läns landsting, Hjälpmedel Västerbotten
AdressVästerbottens läns landsting, Hjälpmedel Västerbotten
Mariehemsvägen 14
90654 Umeå
KontorsadressMariehemsvägen 14 90654 Umeå
Jobbnummer 3838473
Observera att sista ansökningsdag har passerat.