Inköpare

Randstad AB Stockholm / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2007-10-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare" (publicerad 2011-02-03) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien. På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager. Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag. Varje dag går runt 325.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher. Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen. Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega.

Företaget är ett kommunaltbolag inom Stockholmsstad och befinner sig mitt i en spännande utvecklingsfas, där inköps- och sourcingfrågor får allt större betydelse för företagets
kärnverksamhet. De strategiska områdena är främst entreprenader, fibernätmaterial- och andra komponenter samt i viss mån IT-system. Både den strategiska och den operativa inköpsverksamheten
ska utvecklas för att optimalt stödja den mycket snabba tillväxten av företagets fibernät. Bättre strategiska analyser och effektivare inköpsprocesser är målet. Nu söker de en inköpare som
vill vara med och implementera de nya insköpsprocesserna.

Publiceringsdatum
2007-10-25

Dina arbetsuppgifter
Inköparens roll kommer att innebära deltagande i strategiska analyser och upphandlingar. Du kommer att självständigt få driva upphandlingar och operativa inköpsfrågor - till en början av
enklare karaktär, men så fort som möjligt även mer strategiska frågor. Samt delta i utvecklingen av inköpsenheten och dess sätt att arbeta med behovsställare och leverantörer.

Utbildning & erfarenhet

Vi tror att du har 2-5 års arbetslivserfarenhet efter civilekonom eller civilingenjörsexamen samt har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.  Erfarenhet av projektledning
är ett stort plus. Om du dessutom har erfarenhet från inköpsrelaterat arbete i entreprenadbranschen är det en merit. Inom kommunen följs LOU (Lagen om offentlig upphandling) och det är
givetvis en fördel om du känner till LOU men huvudsaken är att du har viljan och motivationen att lära dig.

Dina personliga egenskaper
Vi tror att rätt person har ett genuint intresse av att göra affärer och är av naturen driven och van att arbeta självständigt. Inköpsrollen kräver givetvis att du är noggrann och analytisk
samt van att kommunicera i både tal och skrift. För att trivas på företaget kommer en presitgelös och ödmjuk framtoning med inslag av frispråkighet och kommunikationsvana att vinna i längden.
Vi söker dig som gillar att förmedla budskap vidare i organisationen.

För mer information om tjänsten kontakta Åsa Lundqvist tel. 08-693 94 33. Vi ser fram emot din ansökan och intervjuar löpande.

 

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
https://randstad.easycruit.com/vacancy/application/124239/5192?channel=amv&iso=se

Sista ansökningsdag 2007-11-08

Företag
Randstad AB Stockholm
Box 17193
10462 STOCKHOLM

Jobbnummer
35989

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Stockholm: