Inköpare

JobBusters AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2022-08-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare" (publicerad 2024-04-09) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JobBusters AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-08-19

Dina arbetsuppgifter
Till vår statliga kund som verkar inom elförsörjning i Stockholmsregionen söker vi nu en Operativ Inköpare! I rollen kommer du bidra till vår kunds utbyggnad av nya och förnyelse av befintliga anläggningar genom att främst avropa tekniska konsulter från ramavtal, men även inköp från andra kategorier kan förekomma. Du kommer ansvara för hela inköpsprocessen från framtagning av förfrågningsunderlag och avtal, utvärdering av anbud, förhandling med leverantörer samt kontraktsförvaltning. Du förväntas också bidra till det strategiska kategoristyrningsarbetet genom att stödja kategoriansvarig och kategoriteamet i arbetet. Du är länken mellan beställarens behov och leverantörernas kompetens. Utifrån beställarnas behov administrerar du de avrop som initierats för att säkerställa en snabb och kvalitativ hantering enligt vår kunds processer och utefter LUF's föreskrifter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att utforma uppdragsbeskrivningar och krav tillsammans med beställaren från verksamheten, sammanställa och granska anbudsformulär och sedan skicka avropsförfrågan till ramavtalsleverantörer och svara på frågor under anbudstiden till leverantörer samt svara på verksamhetens frågor angående avrop och avtal kopplade till konsulter. Du kommer också ta fram beslutsunderlag för tilldelning, tilldela och uppföra avtal och inköporder samt följa upp mot leverantör med mera.

Om företaget
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
• Utbildning som exempelvis ekonom, ingenjör, jurist, beteendevetare eller KY-utbildning inom inköp alternativt motsvarande relevant utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdigt för uppdraget.
• Minst 3 års erfarenhet av inköpsarbete innebärande avrop/upphandling, hantering av avtal, kontraktsförvaltning, inom de senaste 5 åren.
• Minst 3 års erfarenhet av att avropa/upphandla konsulter utifrån ett inköpsperspektiv som huvudsaklig arbetsuppgift (minst 50% av full tid), inom de senaste 5 åren.
• Minst 2 års erfarenhet av att självständigt gjort avrop / upphandlingar från början till slut, inom de senaste 5 åren.
• Minst 2 års erfarenhet av att ha utfört avrop ifrån ramavtal, inom de senaste 5 åren.
• Minst 2 års erfarenhet av att genomföra konsultavrop enligt LOU eller LUF, inom de senaste 5 åren.
• Goda kunskaper i Officepaketet och kunna redigering i Word samt enklare Excel.
• Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att avropa/upphandla tekniska konsulter, inom de senaste 5 åren är meriterande men inte ett krav.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av förhandlingar, inom de senaste 5 åren är meriterande men inte ett krav.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Operativ Inköpare har du en god samarbets- och initiativförmåga och du kan hålla en hög servicenivå. Du arbetar självständigt och målinriktat och har en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter och att vara strukturerad. Vidare kan du argumentera utifrån riktlinjer men samtidigt vara lyhörd för beställare. Dessutom är du flexibel, utåtriktad och tydlig i din kommunikation.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/vecka. Vår kund önskar start 2022-12-01 och uppdraget förväntas löpa till 2024-11-30, med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Sundbyberg. Minst 50% av arbetstiden kommer utföras på plats, resten av tiden finns möjlighet att utföra på distans. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund med kontor i Sundbyberg. Innan påbörjat konsultuppdrag kommer du att behöva genomgå en säkerhetsprövning där handläggningstiden är mellan 10-12 veckor. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jobbusters AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4541".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobbusters AB (org.nr 556826-5606), http://jobbusters.se/

Arbetsplats
JobBusters

Kontakt
Mikaela Carlsson
mikaela.carlsson@jobbusters.se
+46 76 511 56 11

Jobbnummer
6900868

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från JobBusters AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JobBusters AB: