Inköpare
Österåkers Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Österåker,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Täby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker,
Täby,
Stockholm,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med gemensamma och övergripande områden. Förvaltningen ger service åt allmänheten, förtroendevalda politiker och kommunens andra förvaltningar. Här finns ekonomiavdelningen, administration- och juridikavdelningen, näringslivsavdelningen, kommunikationsavdelningen, HR-avdelningen och digitaliseringsavdelningen.
Upphandling- och inköpsenheten i Österåkers kommun ansvarar för kommunens upphandlingar av varor, tjänster och byggentreprenader samt genomförande av kommunens inköp. Upphandling- och inköpsenheten har idag sju medarbetare, enheten befinner sig i en expansiv fas i form av ett pågående arbete med att utforma en nyetablerad inköpsorganisation. Som ett led i detta utvecklingsarbete söker vi nu en ny kollega till inköpsorganiationen. Enheten sitter i kontorslandskap i form av flexkontor innefattande en möjlighet att i överenskommelse med chef arbeta delvis på distans.
Ditt nya jobb
Vi söker dig som vill vara delaktig i kommunens arbete att etablera en inköpsorganisation i Österåkers kommun. Inköpsorganisationen ska ansvara för att driva kommunens inköpsarbete som sker i nära samarbete med kommunens verksamheter.
Som inköpare får du ett ansvar att förvalta inköpsprocessen samt ansvara för de affärsmässiga aspekterna av de inköp kommunen genomför.
I rollen ingår det att vara delaktig i hela inköpsarbetet från beställning, leverans till uppföljningsarbetet, för att säkerställa att Österåkers kommun gör bra och effektiva affärer i enlighet med befintliga avtal samt gällande lagstiftning. I rollen kommer det även att ingå att utgöra ett stöd för verksamheterna vid genomförandet av inköp. Komplexiteten kommer att variera, vilket kräver att du har erfarenhet och en förmåga att arbeta flexibelt.
Din närmaste chef blir upphandling och inköpschef Linnea Spång och enheten är placerad under ekonomiavdelningen.
Publiceringsdatum2022-08-09ProfilVi söker dig som har
• grundläggande kunskaper inom inköp
• relevant eftergymnasial utbildning
• god kommunikationsförmåga
• goda kunskaper i office-paketet
• erfarenhet av inköpsarbete
Det är även meriterande om du har
• goda kunskaper inom inköp
• erfarenhet av UNIT4,ERP, Agresso
Du är affärsmässig och har stor integritet. Du har förmåga att identifiera, analysera och prioritera framgångsfaktorer i samband med genomförandet av inköpsprocessen. Du är pedagogisk och har lätt för att uttrycka dig konkret och tydligt både i tal och skrift. Du har god samarbetsförmåga och är bra på att skapa goda relationer. Arbetet ställer höga krav på god organisatorisk förmåga samt mycket god förmåga att hantera flera parallella projekt. Vidare är du lyhörd, lösningsorienterad och ger ett gott bemötande.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningens omfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidare
TillträdeSnarast, enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
2022-08-23
Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen "Ansök". Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.
Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker
Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.
Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖsteråkers kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Österåkers kommun (org.nr 212000-2890),
http://www.osteraker.se Kontakt Linnea Spång, Upphandlings- och inköpschef
linnea.spang@osteraker.se 08-54081165 Jobbnummer 6869934
Observera att sista ansökningsdag har passerat.