Inköpare

Nässjö Affärsverk AB / Administratörsjobb / Nässjö
2022-05-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare" (publicerad 2023-09-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nässjö Affärsverk AB i Nässjö, Eksjö eller i hela Sverige

Nässjö Affärsverk AB (NAV) har verksamhet inom fjärrvärme, elnät, fibernät, renhållning, vatten och avlopp samt drift och underhåll av gator, parker och fritidsanläggningar i Nässjö kommun.

Vi har 140 medarbetare som arbetar för att få människors vardag att fungera;
"Tillsammans skapar vi livskvalitet - med kunden i centrum och kommande generationer i tanken".

Läs gärna mer på www.nav.se.

Om jobbet

Vi söker en engagerad inköpare med övergripande ansvarar för hela vår upphandlingsprocess från behovsanalys till kontraktstecknande. Du är har siktet inställt på goda affärer och är mån om att förvalta och utveckla relationer. Vi är ett bolag i kommunkoncernen vilket ställer krav på god samarbetsvilja och känsla för att jobba i den lilla arbetsgruppen men i ett större sammanhang.

Uppdraget som inköpare är omväxlande och innefattar många kontakter internt och externt. Du arbetar som internkonsult och bidra med juridisk och praktisk sakkunskap i upphandlings-, inköps-, och avtalsfrågor. Som vår inköpare håller du i informations- och utbildningstillfällen samt medverkar i nätverk.

Du leder, planerar och genomför upphandlingsprojekt genom de olika steg som ingår i upphandlingsprocessen såsom genomförande av behovsanalyser, marknadsanalyser, framtagande av upphandlingsunderlag och avtalsuppföljning. I arbetet ingår även att bedriva strategisk utveckling.

Som inköpare arbetar du med omvärldsbevakning och kommer med förslag till förbättringar inom upphandlingsområdet utifrån exempelvis marknadsutveckling, miljö och hållbarhet samt aktuell domstolspraxis.

Publiceringsdatum
2022-05-10

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom juridik, ekonomi, alternativt teknisk utbildning eller annan utbildning samt arbetslivserfarenhet som är relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta med upphandling eller inköp. Kompetens inom projektledning är önskvärd.

Det är meriterande om du arbetat med upphandling enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU) och Lagen om upphandling inom områdena försörjningssektorerna (LUF).

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att på ett framgångsrikt sätt kunna driva upphandlingsprojekt av varierande komplexitet och tempo är du van att arbeta självständigt under eget ansvar. I syfte att nå en hög kvalitet inom upphandlingsprojekten är du som person analytisk, strukturerad och noggrann. Din stödjande och rådgivande roll förutsätter att du är lyhörd, ödmjuk och har en vana och känner dig bekväm med att tala inför människor. Du ser utvecklingsmöjligheter och förbättringar i den dagliga verksamheten och prövar därför gärna nya idéer för att nå ett bra resultat.

Eftersom din roll innefattar mycket kommunikation internt och externt är det viktigt att du har en god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift, samt att du kan läsa och förstå juridiska texter. Eftersom Nässjö Affärsverk AB kontinuerligt arbetar med ökad digitalisering ser vi gärna att du har goda datorkunskaper, lätt att sätta dig in i nya system och funktioner.

Om företaget
Vi erbjuder ett intressant arbete i ett stabilt företag som verkar i en framtidsbransch. Just nu är vi inne i en spännande utvecklingsfas kopplat till energiomställning, ny teknik och nya arbetssätt. Vi är en framåtriktad arbetsgivare som värnar om medarbetarnas balans i livet och arbetslivet. Hos oss är allas engagemang, delaktighet och ansvarstagande framgångsfaktorer för att kunna skapa en attraktiv kommun för alla som lever och verkar här. Mångfald är därför en naturlig del i vår verksamhet. Som medarbetare på NAV kommer du till en trivsam arbetsplats med god laganda. Tillsammans skapar vi den stämning vi vill ha på vår arbetsplats!

Övrig information
Du kommer att jobba på Tullgatan som är huvudkontoret för NAV. Urval sker löpande.
Rekryteringsprocessen innehåller personlighetstester och bakgrundskontroller

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader.

Låter det lockande?

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nässjö Affärsverk AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/12".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nässjö Affärsverk AB (org.nr 556038-7044)

Arbetsplats
Administration

Kontakt
Heléne Axelsson
0380-517080

Jobbnummer
6630268

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nässjö Affärsverk AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nässjö Affärsverk AB: