Inköpare

Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB i Solna, Stockholm, Tyresö, Södertälje, Eskilstuna eller i hela Sverige

Toyota Material Handling är Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som truckservice, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning. Vi utvecklar och förmedlar avancerade lösningar för en säkrare och effektivare materialhantering t.ex; autotruckar och fleet managementsystemet Toyota I_Site.

Vi strävar efter att finnas nära våra kunder.

Vi erbjuder omfattande kundsupport med kundanpassade tjänster och 24/7 servicetillgänglighet genom avtal. Vi har sälj- och serviceverksamhet över hela Sverige med huvudkontor i Stockholm och logistikcenter i Mjölby. Även tillverkning och utveckling sker i Mjölby där också huvudkontoret för Europaverksamheten finns.

Till vårt kontor i Solna söker vi nu en inköpare av produkter och tjänster som ska jobba med både upphandlingar och avrop.

Organisatoriskt tillhör du en liten grupp, men du har kontaktytor över hela företaget. Detta innebär att du får insyn i hela vår verksamhet och kommer samarbeta med kollegor från många olika avdelningar.

I rollen som inköpare kommer du göra inköp för våra anställdas räkning. Du kommer också agera produktansvarig och vara support för utvalda produktgrupper.

Vidare ansvarar du för att utveckla och förädla utpekade produktområden samt ha leverantörsansvar. Du förhandlar både ramavtal och rabattavtal. Att utveckla inköpsprocessen ingår också som en viktig del i dina arbetsuppgifter.

I rollen ingår även följande arbetsområden:

* Administrera och utveckla befintliga webbshopar.
* Utveckla och sätta upp nya webbshopar.
* Projektledaransvar i utpekade aktiviteter.
* Ansvara för Inköpsavdelningens information på vårt intranät, T-space.
* Leverantörskontroll och leverantörsbegränsning.
* Kostnadsuppföljningar.
* Stöd i införandet av vårt nya affärssystem SAP.

Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och har erfarenhet av att jobba i Microsofts program. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Har du kunskap inom M3/ERP är det ett plus.

För att lyckas i rollen söker vi dig som har teknisk kunskap och ett intresse för teknik. Du behöver kunna argumentera för och emot produktönskemål. Det är viktigt att du är noggrann och flexibel och att du är serviceinriktad. I rollen behöver du kunna hantera stress och korta leveranstider liksom kunna arbeta självständigt och med eget driv utveckla affären.

För mer information är du välkommen att kontakta Joakim Gamdal, Inköpschef, tel: 070-248 79 18.

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att ses!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2021-12-14

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021-564".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB (org.nr 556198-2868)

Arbetsplats
Toyota Material Handling Sweden AB

Kontakt
Toyota Material Handling
invoice.tmhms@toyota-industries.eu

Jobbnummer
6178586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB: