Inköpare
Vedum / Inköpar- och marknadsjobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Vara,
Grästorp,
Herrljunga,
Vårgårda,
Lidköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vedum i Vara,
Göteborg,
Linköping,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Ålder är visserligen ingen garanti för visdom, men vi vågar ändå påstå att vår långa erfarenhet gjort oss klokare. Vi har exempelvis lärt oss att vi ständigt måste utveckla nya lösningar för att leva upp till samtidens krav. Idag är vårt utvecklings- och kvalitetsarbete knutit till rutiner, program och certifieringar, men den starka viljan att tänka nytt har funnits i företaget sedan det grundades av snickaren Viktor Lindberg 1919. I dag är vi 330 anställda och omsatte 2014 ca 485 miljoner kronor. Det gör oss till Sveriges största familjeägda köks- och badrumsföretag. Men framför allt är vi ett företag som använder vår långa erfarenhet för att utveckla nya idéer.
Våra befintliga kunder fortsätter att visa oss ett stort förtroende och vi har fått ett fint mottagande även hos nya kunder. Detta är vi självklart stolta över. Det är ett mycket gott betyg för företaget, vilket också bådar gott för framtiden. Vi ser en fortsatt positiv försäljningsutveckling och ökad beläggning under 2015 samt en god prognos framåt. Med anledning av detta förstärker vi nu vår inköpsorganisation.
Inköpare
Rollen som inköpare innebär kontakt med våra leverantörer där sammanställande av materialbehov, upprättande av beställningsunderlag, bevakning och uppföljning av leveranser samt kontroll och attest av fakturor ingår i det dagliga arbetet.
Du företräder företagets intressen gentemot våra leverantörer och samarbetspartner, tar fram offertunderlag samt begär in offerter, analysera dessa samt förhandla villkor.
Genomförande av utredningsarbete av både lång- och kortsiktig karaktär är andra delar i rollen samt att aktivt deltaga i företagets produktutvecklingsprocess.
Vid behov stöttar du övriga funktioner inom avdelningen.
Kvalifikationer.
Du har en relevant gymnasieutbildning samt några års yrkeserfarenhet, gärna från liknande arbete. Högskoleutbildning med relevant inriktning är meriterande.
Vi ser gärna att du har en god produktionsteknisk kompetens samt goda kunskaper inom köplagen, konsumentköplagen och ABM, avseende tillämpbara delar.
Goda kunskaper inom förhandlingsteknik och affärsmannaskap samt grundläggande kunskaper inom kvalitet och miljö samt avtalsrätt.
God IT-kunskap, framförallt inom Word och Excel.
Personliga kvalifikationer.
Du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga, samt förmåga i att kunna uttrycka dig i tal och skrift inom det svenska språket, samt även på engelska.
Tjänst.
Heltid på vårt huvudkontor i Vedum med tänkt tillträde i augusti. Vi tillämpar provanställning.
Kollektivavtal.
Tjänstemannaavtalet; TMF Trä- och Möbelföretagen - Unionen/Ledarna/Sverige Ingenjörer.
Vill du veta mer.
Välkommen med frågor om tjänsten till Anders Persson, chef inköp och transportlogistik, tfn 0512-576 85 eller via mail:
anders.persson@vedum.seAllmänna frågor om att arbeta på Vedum besvaras av personalchef Birgitta Henriksson, tfn 0708-220143.
Ansökan.
Din ansökan vill vi ha senast den 14 juni.
För att vi skall kunna förbättra oss i vårt rekryteringsarbete vill vi gärna att du anger i din ansökan hur fått kännedom om den lediga tjänsten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2015-06-02ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVedum
AdressVedum
Lövaråsgatan 6
53484 Vedum
KontorsadressLövaråsgatan 6
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2321291
Observera att sista ansökningsdag har passerat.