Inköp- och Logistikansvarig till Sivers IMA

Wise Professionals / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Till vår kund söker vi nu en Inköp- och Logistikansvarig. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals, heltid 6 månader med möjlighet till förlängning. Förväntad start är omgående. Uppdraget är placerat i Kista.

Ditt uppdrag

I rollen som Inköps- och Logistikansvarig kommer du att arbeta med inköp av material och i förekommande fall, tjänster inom företaget. Du kommer även att arbeta med ordermottagning, ordererkännande samt bokning och genomförande av utleveranser av varor och artiklar. Du ingår i det operativa teamet och rapporterar till den operativa chefen. Vidare ansvarar du även för tullhanteringen hanteras enligt gällande lagar och förordningar. Du ser även till att fakturering sker av varor till våra slutkunder samt till vår ekonomifunktion. Du skriver CoC (Certificate of Compliance) och andra document hörande till produkten eller tjänsten.

Exempel på arbetsuppgifter

Arbeta med våra produkters produktlivscykel (Product Lifecycle Management) tillsammans med IPM (Industrialiserings Projektledare) och ansvarig för Configuration Management.Arbeta med ordermottagning, se till att det exekveras i bolaget eller genom extern produktionspartner.Arbeta tillsammans med IPM med produktionsunderlag för legotillverkning (Production file management), versionshantering samt rapportering.Följa upp och dokumentera produktionsyield tillsammans med IPMAtt tillse att våra underlag och dokumentation följer bolagets standard samt att i förekommande fall arbeta med vidareutveckling av dessa.Se till att lagerhållning, rapporteras och handhas i vårt Supply Chain verktyg.Att hålla kontakt med de underleverantörer som vi köper material från, förhandla priser och se till att vi alltid har aktuella sourcingavtal skrivna.Att tillse att vårt supply chain flöde för all extern produktion fungerar och att det är kopplat till vårt ekonomisystem.Att implementera nya processer, uppdatera dem i vårt verksamhetssystem och godkänna dokument i det sammaAtt rapportera status och förhållanden till VP Operations på veckobasis.Att arbeta med andra intressenter inom bolaget såsom utveckling, projektledning, kvalitet, planering, konstruktion och försäljning ur ett Supply Chain perspekt

Publiceringsdatum
2019-01-28

Bakgrund
Vi ser gärna att du har gymnasiekompetens inom teknik och/eller ekonomi, men det är inget krav. För att trivas i uppdraget tror vi att det är det viktigt att du är intresserad av teknik och har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, gärna från ett teknik- eller elektronikbolag. Då du kommer att skriva en del på engelska är det ett krav att du behärskar engelska i skrift. Som person är du kommunikativ och noggrann. Du trivs med att driva ditt arbeta framåt och är lösningsorienterad.

Om Sivers IMA

Sivers IMA Holding AB är en ledande och internationellt erkänd leverantör, noterat på Nasdaq First North Stockholm under SIVE. De helägda dotterbolagen Sivers IMA AB och CST Global utvecklar, tillverkar och säljer banbrytande chip, komponenter, moduler och delsystem baserade på avancerad, proprietärhalvledarteknik inom mikrovåg, millimetervåg och optiska halvledare. Huvudkontoret ligger i Kista utanför Stockholm. För mer information: siversima.com.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Martina Kolga

(martina.kolga@wise.se) och Paola Banegas.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag

Ersättning
Månadslön - Fast plus rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28
Ange följande referens när du ansöker: wiseprofessionals19488
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals

Adress
Wise Professionals
Sveavägen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
4578809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals: