Inhouse Sales & Crew Agent
Clarion Hotel Arlanda Airport / Säljarjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport i Sigtuna,
Uppsala,
Stockholm eller i
hela Sverige Hösten 2012 öppnade vi portarna till Skandinaviens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell med en helt ny och unik mötesplats mitt i Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Stockholm Arlanda Airport.
Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga.
Clarion Hotel Arlanda förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, modoch begeistring. Du uttrycker energigenom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Modtillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.
Group & Crew(GC)rapporterar till Director of Inhouse Sales (DIS)
I tjänsten ingår:
• Primär uppgift är att se till att Clarion Hotel Arlanda Airport alltid är så fullbokat som möjligt med hotellrum samt mat och dryck som säljs till rätt pris, rätt antal och vid rätt tillfälle
• Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell
• Hantera samtliga grupp- och crewbokningar
• Kartläggning av förfrågan och behovsanalys av kunden vid bokningstillfället
• Offertsammanställande och inbokning i hotelldatasystemet, Cenium
• Ansvara för att samtliga bokningar, oavsett var de kommer ifrån, är kvalitetssäkrade. Vilket innebär kopplade mot rätt segment/ kundkort/företagsavtal, rätt priser, med inlagda activities, styra in grupp- och crewbokningar mot respektive block med mera.
• Alla affärer skall registreras i säljstödssystemet, Superoffice
• Följa upp och prioritera offerter, genomföra sannolikhetsbedömningar kring affären och aktivt arbeta med Pipeline Management. GC har eget ansvar för sina affärer och rapporterar på Pipeline möten varje vecka vart affärerna ligger i processen
• Avslut på affären i form av undertecknat bokningskontrakt med allt vad det innebär som tex avbokningsregler, proforma fakturering med mera. Alternativt att vi tappar affären och att vi då vet eller tar reda på anledningen
• Nära samarbete med utesäljarna för effektivt, gemensamt, säljdriv
• Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta
• Genomföra visningar
• Går igenom och följer upp "to-do-list" från hotellsystemet Cenium
• Följa kunden genom hela planeringsprocessen, genomförandet och efterarbete
• Delta i PM möten veckovis och ansvarar där för att informera övriga medarbetare om kommande logievent
• Ansvara för ökad merförsäljning samt agerar mellanhand mellan olika externa leverantörer
• Hantera alla interna kontakter med kök, restaurang, reception, style, maintenance och ekonomiavdelning
• Ansvara för att "rätt " person på hotellet är med vid detaljplanering med kund.
• Fakturering (enl. givna fakturerings rutiner)
• Säkerställa att förskottskfakturor inbetalas i tid
• Planera middagar för grupper
• Hanterar no-show och sen avbokning samt debitering för dessa
• Vara hotellets gäster behjälpliga med diverse frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse
• Administration och dokumentering av viktiga dokument för avdelningen
• Allotmenthantering. Skapa och uppdatera allotment för de kunder som har detta avtalat
• Väntelistahantering
• Att alltid vara behjälplig vid "overflow" av individuella- och konferensbokningar
• Att aktivt ta del av information från DIS
• Ansvara för hanteringen av kampanjer
• Ansvara för hanteringen av provisioner för gruppbokningar
• Är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
• Aktivt delta på avdelningsmöten
• Aktivt använder hotellets kvalitets-system, C2
• Att företagets policy efterlevs så som exempelvis klädpolicy
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta ledare
Publiceringsdatum2015-01-29Arbetstider och omfattningDagtid Provanställning 6 månader
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Norgren +46 8 444 18 02
FöretagClarion Hotel Arlanda Airport
AdressClarion Hotel Arlanda Airport
Tornvägen 2
19045 Stockholm-Arlanda
KontorsadressTornvägen 2
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2146947
Observera att sista ansökningsdag har passerat.