Inhouse Account Manager, SME, Göteborg
Telenor Sverige AB Business / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Business i Göteborg,
Malmö,
Karlskrona,
Stockholm eller i
hela Sverige Business ansvarar för försäljning av heltäckande kommunikationslösningar till företagskunder och offentlig sektor. Med kundens upplevelse i fokus och högsta affärsnytta erbjuder vi mobil och fast telefoni, datakommunikation, driftstjänster och Cloudtjänster.
Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.
Inhouse Account Manager, SME
Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt inom försäljning och kundrelationer. För dig som vill arbeta i en digital värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen.
På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.
Vad gör du som Inhouse Account Manager, SME på Telenor?
Som Inhouse AM utvecklar och behåller du de kunder inom SME-segmentet som du ansvarar för. I ditt ansvar är fokus alltid på att skapa det bästa bemötandet hos kunderna och du bearbetar kundbasen för att bygga relationer. Samtidigt jobbar du hela tiden för att skapa merförsäljning och nya affärsmöjligheter.
I rollen ingår det att budgetansvar och kundansvar för 100-200 befintliga kundkonton i segmentet 20-99 anställda. Din budget bygger på adderat värde på din kundbas, vilket innebär kontinuerlig bearbetning och att säkra nöjda kunder.
Du får...
Frihet under ansvar - du tar ansvar för din egen budget och dina kundrelationer. Du får använda din förmåga att etablera, utveckla och vårda dina kundkontakter som bygger på långsiktiga relationer
Passar du ihop med oss?
För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
Stort driv för att lösa kundens utmaningar och möjligheter genom ditt affärsmannaskap och förståelse för kundens kund. Du behöver vara lösningsorienterad. Minst 3 års erfarenhet inom B2B av försäljning gentemot företag med dokumenterade säljresultat
Grundläggande kunskaper i MS Office och allmän datorvana
Det är också bra om du:
Har erfarenhet från telekombranschen
Som person skapar du nätverk och relationer och övertygar andra med hjälp av din effektiva kommunikation. Du samarbetar mycket bra med andra, delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter, och ger stöd till andra så att ni kan nå gemensamma mål. Du är resultatorienterad och arbetar på ett systematiskt och välplanerat sätt.
Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.
Placeringsort: Göteborg
Anställningsform: Tillsvidare
Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Jonas Ryding, rekryterande ledare, 073-441 70 09 eller
Jonas.Ryding@telenor.se. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på
work@telenor.se .
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-11-29Ersättning Fast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSe kontaktperson i annons
FöretagTelenor Sverige AB Business
AdressTelenor Sverige AB Business
Katarinavägen 15
11688 Stockholm
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3181136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.