Ingram Micro Söker En Logistikkoordinator
Ingram Micro AB / Företagsförsäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsförsäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ingram Micro AB i Stockholm Ingram Micro är världens största distributör av IT-produkter och världsledande inom moln, mobilitet, logistik och tekniklösningar. Vi hjälper företag att förverkliga teknikens löfte fullt ut - och på så sätt maximera värdet av den teknik de tillverkar, säljer eller använder.
Med vidsträckt infrastruktur och fokus på moln, mobilitet, logistik och tekniklösningar, gör vi det möjligt för våra affärspartners att arbeta effektivare och mer framgångsrikt på sina respektive marknader. Inget annat företag levererar ett så brett och djupt spektrum av teknik- och logistiklösningar till företag över hela världen.
Ingram Micro grundades 1979, och tack vare vår roll som ledare och innovatör inom teknik- och logistiktjänster, har vi haft en stark tillväxt och rankas nu på 69 plats i Fortune 500®-listan.
Ingram Micro stöder global verksamhet genom ett omfattande distributionsnätverk genom Nordamerika, Europa, Mellanöstern, Afrika, Latinamerika och Asien-Stillahavsregionen.
Nu söker vi en serviceinriktad medarbetare till vårt team på vårt lager i Rosersberg. Som logistikkoordinator är du i första hand ansvarig för att administrera och följa upp våra leveranser till vårt lager och till vår externa lagerpartner. Däri ingår systemadministration, leveransuppföljning, daglig kontakt med extern partner, daglig kontakt med IMs inköpsavdelning, kontroll samt kvalitetssäkring av leveranser till vår externa partner. Detta sker främst via mail, men också till viss del via telefon och en del möten.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten innebär ansvar, kontroll och åtgärd av dagliga ärenden, såsom:
• Leverantörskontakt (mail, telefon i liten utsträckning, veckomöten)
• Daglig kontakt med vår externa partner
• Sammanställa rapporter
• Leveransavvikelser
• Returhantering
• Tät dialog och samarbete med vårt lager i Roserberg samt externt lager
Tjänstens omfattning är heltid och du rapporterar till vår In- och utleveranschef. Du kommer att utgå från vårt lager i Rosersberg.
DIN PROFIL
Till den här tjänsten söker vi dig som brinner för administration och service. Du trivs med att arbeta med problemlösning i ett högt tempo. Rollen innebär att du kommer att ha möjlighet att påverka, förändra och skapa nya processer tillsammans med kollegor och närmaste chef, det är därför viktigt att du stimuleras av sådana uppgifter. Som person är du strukturerad, noggrann och initiativrik. Vidare är du en flexibel person som har förmågan att lösa varje unikt ärende på bästa sätt.
Du som söker har följande kvalifikationer:
• Gymnasiekompetens
• God IT-vana (Officepaketet)
• Ett par års erfarenhet av liknande administrativa uppgifter
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Har du frågor om tjänsten? Välkommen kontakta rekryterande chef Daniel Herrdin via e-mail,
daniel.herrdin@ingrammicro.com . Senast den 6 maj vill vi ha din ansökan. Tjänsten ska tillsättas snarast.
Ingram Micro erbjuder dig att ingå i ett glatt och engagerat team. Du får möjligheten att utveckla dig själv som individ och växa inom ett spännande och framåt företag i en snabbrörlig bransch.
Sökord: Administratör, administration, logistik, logistikkoordinator, koordinator, logistics coordinator
Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering
Publiceringsdatum2016-04-24ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Weibull, HR Manager 072 145 94 88
FöretagIngram Micro AB
AdressIngram Micro AB
BOX 39
16493 Kista
KontorsadressBOX 39 16493 Kista
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2802261
Observera att sista ansökningsdag har passerat.