Informatör till Stöd till social ekonomi
Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning i Göteborg,
Kungsbacka,
Tjörn,
Orust eller i
hela Sverige Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Vi är drygt tusen anställda som arbetar med bland annat missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning, verksamheter för integration och för flyktingboende, men också med strukturella frågor inriktade på ett socialt hållbart samhälle. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
Publiceringsdatum2014-05-12ArbetsuppgifterStöd till Social ekonomi ligger inom verksamhetsområdet Social utveckling, Social resursförvaltning. Verksamhetsområdets kärnverksamhet är utvecklingsarbete inom det sociala området och sker i hög grad genom konsultativt arbete riktat till stadsdelsförvaltningarna, den sociala ekonomin, andra förvaltningar och bolag inom Göteborgs stad.
Teamet Stöd till Social ekonomi arbetar med att stödja föreningar, stiftelser och sociala företag/kooperativ inom det sociala området och inom funktionshinderområdet i Göteborg. Enheten arbetar också med att utveckla samarbetet mellan de ideella organisationerna och kommunen.
Vi söker en informatör som ska arbeta med vår webb, skriva nyhetsbrev samt skriva och sammanställa rapporter. Du ska samarbeta med andra förvaltningar och organisationer inom social ekonomi. I ditt arbete ingår också att sprida information om och att följa upp Göteborgs stads överenskommelse om samverkan med sektor social ekonomi.
Till den här tjänsten behöver vi en medarbetare som kan arbeta självständigt och snabbt kan sätta sig in i uppdraget. Du har god kännedom om social ekonomis roll och offentlig sektors ansvar. Du ingår i ett team som består av fem utvecklingsledare och en administratör. Teamets uppdrag är att stärka den sociala ekonomins aktörer genom att skapa förutsättningar som bidrar till att öka deras delaktighet i samhället.
Du arbetar i en politiskt styrd organisation men har samtidigt kontakt med olika ideella organisationer. I uppdraget ingår kontakt med såväl tjänstemän inom kommunens förvaltningar, bolag och stadsdelar, som med representanter från organisationer inom social ekonomi. Du kommer också att samarbeta med ytterligare fyra informatörer inom verksamhetsområdet Social utveckling.
KvalifikationerDu har
• relevant akademisk examen inom kommunikation
• god kunskap om sektorn social ekonomi
• god kännedom om kommunens organisation
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• dokumenterad erfarenhet av arbete med webbproduktion
Personlig lämplighet är viktigt. Du har en god kommunikativ förmåga, det vill säga är engagerande, utåtriktad, lyhörd, pedagogisk och stödjande, samtidigt som du kan vara analytisk, saklig och tydlig med vad ditt uppdrag är.
Det är en fördel om du redan tidigare har arbetat med samverkan mellan offentlig sektor och Social ekonomi och har erfarenhet av sociala frågor eller socialt arbete på samhällsnivå.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, men snarast möjligt, upphör: 2014-12-31
ErsättningMånadslön Tjänsten är F-boxad
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-01
Ange följande referens när du ansöker: A395819
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLotta Lidén Lundgren, Enhetschef 031-367 94 54
Facklig kontaktChristina Matsdotter, SACO 031 - 367 94 60
FöretagGöteborgs stad, Social Resursförvaltning
AdressGöteborgs stad, Social Resursförvaltning
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG
Kontorsadress40482
Jobbnummer 1870643
Observera att sista ansökningsdag har passerat.