Informatör/Kommunikatör
Stockholms stad, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad, Administrativa avdelningen i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Hägersten - Liljeholmen är ett av Stockholms stads snabbast växande stadsdelsområden. I området bor cirka 85 000 invånare med en relativt ung befolkning. I förvaltningens verksamheter ingår huvudsakligen förskola, social omsorg och äldreomsorg, med cirka 2300 medarbetare. En snabbt växande stad ställer stora krav på en välfungerande, samstämmig och tydlig kommunikation som bjuder in till dialog med människan i centrum.
Kommunikationsenheten ansvarar för kommunikation i bred bemärkelse. Kommunikationen är inriktad på att underlätta för verksamheterna att nå uppsatta mål och att stärka bilden av ett Stockholm som växer och att staden utvecklas genom de människor som lever här. Kommunikationsenheten består av en kommunikationschef och fyra medarbetare.
Kommunikationsenhetens uppdrag
Övergripande kommunikation
• samordna och verka för att kommunikation i Hägersten-Liljeholmen följer stadens övergripande grafiska profil, budskap mm och att informationen är aktuell, korrekt och relevant
• stödja chefer och kollegor i deras kommunikationsuppdrag, exempelvis vid förändringsprojekt
• utveckla och föra en dialog via tillgängliga kommunikationskanaler som mötet, webb, annons, Intranät, sociala medier, samarbetsytor på Sharepoint
• planera, utvärdera och föreslå utvecklingsområden för övergripande kommunikation
• skapa möjlighet att lära av varandra, lyfta goda exempel
Enheten ansvarar också för att leda och samordna förvaltningens övergripande demokratiarbete. Enheten driver också vissa projekt samt samordnar frågor som rör lokala näringslivet, EU frågor, utvecklingen av Söderort och Telefonplan, förvaltningens kvalitetsarbete, förvaltningens kris- och katastrofledning, risk- och sårbarhetsanalys, Anordnarwebb, nationella minoriteter med inriktning på förvaltningsområdet för finska.
Publiceringsdatum2015-11-30ArbetsuppgifterI en liten enhet som kommunikationsenheten förekommer olika typer av uppgifter som exempelvis projektledning, praktiskta arrangemang, leda möten och internutbildningar, formulera och producera nyheter för annons, webb och sociala media, enklare bild- och filmhantering och formgivning enligt fastställd grafisk profil och mallar samt kommunikationsstöd till chefer och medarbetare.
Som kommunikatör kommer du att arbeta för att kommunikationen förstärker de övergripande budskapen och styr mot våra gemensamma mål och mot stadens vision. I nära samarbete med kollegorna vid kommunikationsenheten och förvaltningens verksamheter arbetar du operativt med kommunikation såväl internt som externt.
Du deltar i kommunikationsenhetens planering samt identifierar och leder förbättringsaktiviteter inom kommunikationsområdet. Du ansvarar för att kommunikationsplaner tas fram vid förändringsprojekt, att de genomförs och följs upp. Du utvecklar dialogen med stockholmarna och är ett stöd i förvaltningens demokratiarbete. Tillsammans med kollegor utvecklar och producerar du material (text/foto) för kommunikationskanaler som t.ex. webb, annons, Intranät och sociala medier. Du arbetar med språket, budskap och den grafiska profilen. Du producerar visst övergripande informationsmaterial samt tar ansvar för egna projekt.
KvalifikationerVi söker dig med en god kommunikativ förmåga med ett gott omdöme och fingertoppskänsla för kommunikation. Du är en nyfiken, engagerad och skicklig kommunikatör/ projektledare med god vana av operativt kommunikationsarbete med förståelse för de direktiv och målsättningar som finns på olika nivåer i en politiskt styrd organisation.
För att du ska trivas i rollen tror vi att du kan arbeta självständigt men i samverkan med dina kollegor inom enheten. Du är uthållig och ser till att saker blir färdiga i tid och med god kvalitet. Du tycker om att ha kontakter med många olika typer av verksamheter. Då tjänsten även kan innefatta även andra typer av uppdrag och praktiska uppgifter, bör du vara orädd att rycka in där det behövs.
Vi söker dig som har: * Högskoleutbildning i kommunikation eller motsvarande.
• Kunskap och erfarenhet av operativt kommunikationsarbete och projektledning.
• Erfarenhet att formulera, skriva och sammanfatta, budskap och texter
• Kan producera informationsmaterial och skapa enklare layout för presentationer och webb
• Erfaren användare av CMS-verktyg med mycket goda kunskaper i Officepaketet och Episerver, i Adobe CS-paketet, Sharepoint och sociala medier.
Vi väger också in den personliga lämpligheten.
ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-03-01 eller enligt överenskommelse., upphör: 2017-02-28 Vikariat under föräldraledighet.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-14
Ange följande referens när du ansöker: A37651
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonica Slama, Kommunikationschef 08-50823092
monica.slama@stockholm.seFöretagStockholms stad, Administrativa avdelningen
AdressStockholms stad, Administrativa avdelningen
Box 490
12904 Hägersten
KontorsadressTelefonvägen 30, plan 9 12904 Hägersten
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2552709
Observera att sista ansökningsdag har passerat.