Informationsspecialist till Socialstyrelsen

Socialstyrelsen / Övriga jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsen är en statlig myndighet med en bred verksamhet som rör socialtjänst, funktionshindersfrågor och hälso- och sjukvård. Större delen av myndighetens verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.

Tjänsten är placerad på enheten för vägledning för hälso- och sjukvården, som ingår i avdelningen för kunskapsstyrning för hälso- och sjukvården. Enheten ansvarar för kunskapsstöd och rekommendationer för hälso- och sjukvårdsfrågor, inklusive rekommendationer om sjukskrivning vid olika diagnoser, så kallat försäkringsmedicinskt beslutsstöd.

Socialstyrelsens informationsspecialister driver och utvecklar den del av Socialstyrelsens verksamhet som rör vetenskaplig informationsförsörjning och stödjer hela myndigheten med informationssökningar. Du kommer arbeta med att utveckla myndighetens tillgång till vetenskapliga databaser och e-tidskrifter samt utföra omfattande informationssökningar till kunskapsstöd och andra projekt.

Publiceringsdatum
2016-12-19

Dina arbetsuppgifter
• medverka i det övergripande utvecklingsarbetet av vår verksamhet
• arbeta med omfattande informationssökningar
• ge stöd vid informationssökning och referenshantering samt svara på referensfrågor
• delta i arbetet med fjärrlån samt förvaltning och utveckling av e-tidskrifter och databaser
• vara en del av enhetens metodstöd gentemot övriga medarbetare på Socialstyrelsen

Kvalifikationskrav
• Examen i biblioteks- och informationsvetenskap
• Erfarenhet av arbete på ett forsknings-, special- eller sjukhusbibliotek
• Kan uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift

Det är meriterande om du har
• god pedagogisk förmåga
• erfarenhet av att implementera och administrera ett Discovery-system och länkserver
• erfarenhet av att arbeta med omfattande sökuppdrag, gärna inom hälsa, vård och omsorg
• kunskap om evidensbaserad medicin/praktik
• erfarenhet av referenshanteringsprogram, t.ex. EndNote.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga och att du är noggrann, effektiv och resultatinriktad.

Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Placering i Stockholm.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.

Registrera din formella ansökan senast 2017-01-31, genom att ansöka vår hemsida www.socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 2.6.1-32105/2016. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Kontaktuppgifter
Anders Fejer
enhetschef
075-247 3000

Lea Mechaiekh
personalspecialist
075-247 3000

Fackliga företrädare
SACO Rose-Marie Nylander 075-247 3000
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 3000
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3000

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm

Kontorsadress
Rålambsvägen 3

Jobbnummer
3221817

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: