Indoor Sales Administrator

Adecco, Office & HR, Stockholm / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

Indoor Sales Administratör.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.
Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se
Nu behöver vi en Innesäljare/ordermottagare för vår uthyrningsverksamhet hos en av våra största kunder i Upplands Väsby.

Publiceringsdatum
2010-08-10

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av support, orderhantering, uppdatera prisinformation, leveransbevakning och hålla reda på lagerstatus. Analysera order- och prognosstatus för att göra korrekta kortsiktiga prognos.
Arbetsuppgifterna i detalj:
• Analysera, identifiera och genomföra processförbättringar
• Ansvara för beställning från alla Samsung nordiska kunder.
• Ansvara för prognoser
• Orderhantering i SAP / EP / EDI
• Skapa långsiktiga relationer med kunder
• Ge korrekta leveransinformation till kunder
• Agera som kontaktperson gentemot kunder
• Ansvarig för uppdatering av order och leverans status.
• Ta del av implementeringar av nya system.
• Delta i kundevenemang (när lämpligt).
• Konstant dokumentation av förbättringar av arbetet.
• Utveckla och underhålla goda kundrelationer (kontakter sker i huvudsak via e-post och telefon) och aktivt driva förbättring av orderprocessen med kund
Du har regelbunden kontakt med externa och interna kunder.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av orderadministration, logistik och eventuellt av försäljing. Det är också viktigt att du har arbetat i olika affärssystem, gärna SAP tidigare.
Eftersom kunderna sitter i alla delar av världen är det viktigt att du behärskar engelska både i tal och skrift på hög nivå. Det är meriterande om du pratar flera av de nordiska spåken men finnska är ett krav så som att behärska Office paketet.
Vi tror att du har en mycket positiv och professionell attityd!
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående.
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån. Länken till annonsen: http://adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1044933
För frågor kring rekryteringsarbetet kan du kontakta rekryteringsansvarig Cilla Orban tel 08-598 981 54.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
706978

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm: