Incidentmanager, junior
Ekonomi & IT / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekonomi & IT i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Apotekets mission är att göra det enklare för människor att må bra. Vår historia och vår långa erfarenhet av samarbete med vården gör att vi har ett unikt förtroendekapital. Det gör det lätt för oss att förnya apotekserbjudandet, både gentemot privatpersoner - med ett sortiment i ständig utveckling och nya tjänster som Apotekets Hälsokoll - och som partner till sjukhus och andra vårdinrättningar - med världsledande lösningar som ApoDos.
Med drygt 370 butiker över hela landet, fyra dosapotek, två distansapotek och 60 sjukhusapotek är vi Hela Sveriges Apotek. Vi omsätter drygt 20 miljarder och har cirka 4 500 medarbetare.
Helpdesk ansvarar för all IT-support, incidenthantering och behörighetshantering. Just nu är IT verksamheten och IT-stödet inom Apoteket inne i sin största förändring någonsin. I stort sett samtliga av våra olika IT-stödsystem är föremål för översyn, modernisering eller utbyte till nytt IT-stöd.
Helpdesk söker nu dig som har en gedigen erfarenhet av incidentmanagement.
Incidentmanager:
Som incidentmanager ansvarar du för att Apotekets incidentprocess följs och att störningar kommuniceras till verksamhet.
Som incident manager ansvarar du för att kontinuerligt sammanställa rapporter och statistik över inkomna ärenden och incidenter. Målsättningen är att minimera störningar i verksamheten och att optimera incidenthantering. Funktionen Incident Management på Helpdesk bemannas av två tjänster var av en är senior.
• Att arbeta utifrån samt bidra till utveckling av incidentmanagement processe och rutiner.
• Prioritera incidenter i form av effekter och brådskande
• Att bidra med lösning av incidenter så snabbt som möjligt enligt gällande SLA.
• Matchande liknande incidenter och mot kända problem
• Kommunicera tillfälliga arbetssätt via trafikljus och SMS
• Eskalerande incidenter till andra lag som är lämpligt för att säkerställa snabb lösning.
• Följa Apoteket AB:s eskaleringsrutiner (hierarkis eskalering) för kritiska system.
• Att kontinuerligt sammanställa rapporter och statistik över inkomna ärenden/incidenter.
Grundkrav för befattningen;
• Minst 3-åritg nätverksutbildning på gymnasienivå.
• Minst 2 årig erfarenhet av IT-relaterat arbete.
• Minst 2 årig erfarenhet av Windows 7 och MS Office 2003 och 2010.
• ITIL-utbildning och erfarenhet
• Flytande Svenska och Engelska, i både tal och skrift. Många förvaltningar ligger utanför Sverige.
Meriterande är;
• Erfarenhet från att ha arbetat i en Supportfunktion
• Hantering av det svåra IT-support samtalet
• Ärendehanteringssystem.
• Hantering av statistik i excel.
Övrigt;
Det är viktigt att du är social och tycker om kontakten med nya människor. Vidare är du flexibel, stresstålig och ansvarsfull. Då du kommer att arbeta med att ge support åt slutanvändare har du en god kommunikativ förmåga och är pedagogiskt lagd. Det är viktigt med dokumentation i ärendehanteringssystemet och därför ser vi att du som söker är noggrann och strukturerad samt att du vågar fråga när någonting känns oklart.
"Helpdeskmedarbetare är duktiga på kundservice, är problemlösare, är teknikintresserad, söker utmaningar och är engagerade. Dessutom är det många spex på jobbet."
Kontaktperson;
För information kontakta chef för helpdesk,
anitha.nilimaa@apoteket.se 010-447 58 40,
Facklig information;
Fackliga företrädare är för Akademikerföreningen Irenes Granberg, tfn 010-447 68 12, Gunilla Larsson för Farmaciförbundet tfn 08-661 16 15 och Maria Lindholm-Malekkhaiat för Unionen, tfn 010-44755 66.
Publiceringsdatum2013-04-16Arbetstider och omfattningTillsvidare
Ersättningefter överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnitha Nilimaa +46 010-4475840, +46 070-3557165
FöretagEkonomi & IT
AdressEkonomi & IT
Södermalms allén 36
11881 Stockholm
Jobbnummer 1523535
Observera att sista ansökningsdag har passerat.