Import- och Exportmedarbetare
Effekt Personal i Sverige AB / Administratörsjobb / Helsingborg
2010-04-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Import- och Exportmedarbetare" (publicerad 2011-09-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Effekt Personal i Sverige AB i Helsingborg,
Åstorp,
Landskrona,
Ängelholm,
Klippan eller i
hela Sverige Effekt Personal i Sverige AB
För säsongsuppdrag hos en av våra kunder i Helsingborg söker vi nu två
Import- och Exportmedarbetare
Vår kund är ett välkänt och framgångsrikt globalt transportföretag som erbjuder transportlösningar för företag i olika storlekar.
Publiceringsdatum2010-04-08Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter består av administration och service. Du har kundkontakt med både våra interna samt externa kunder, nationella samt internationella. Du kontrollerar avgifter, planerar och dirigerar bokning av transporter inom främst sjö, men även för bil och järnväg. Du har kontroll på införelsebestämmelser och handskas med tullklarering av gods där du också har kontakt med myndigheter. Du tar emot ordrar, kontrollerar handelsfakturor, rapporterar till fakturaavdelningen etc.
Vem är du?
Vi tror att du har tidigare erfarenhet från branschen där du t ex har erfarenhet av export/import av gods i EU och tredje land. Du har även god kunskap och kännedom om yrket i övrigt.
För att lyckas i tjänsten är du driven och mycket stresstålig då det stundtals är hektiskt tempo. Det är ett krav att du har en mycket god administrativ förmåga och där vi förutsätter att du är noggrann och ordningsam. Du har en hög grad av servicekänsla och visar en stor trygghet och stabilitet i dig själv. Du har ett ekonomiskt sinnelag och är inte rädd för att fatta egna beslut.
Då du kommer att vara representant för Effekt Personal är det viktigt att du har lätt för att skapa kontakter med både arbetskamrater och kunder. Som person krävs det därför att du är flexibel, prestigelös och är positiv som person.
Tillträde: Snarast
Arbetstider/Omfattning: Vardagar 8-17/Heltid
Intresserad?
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Didic på telefonnummer 042 - 400 38 80. Då tjänsten kommer att tillsättas omgående tillämpar vi ett löpande urval och ser därför din ansökan snarast, dock senast 23/4. Du ansöker om tjänsten via vår hemsida på
www.effektpersonal.se, under Lediga tjänster - Bemanning Tjänstemän - Import- och Exportmedarbetare - Ansök här!
Välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-04-22
Ange följande referens när du ansöker: 163
KontaktFöretagEffekt Personal i Sverige AB
AdressEffekt Personal i Sverige AB
Döbelnsgatan 6
29131 Kristianstad
Jobbnummer 623544
Observera att sista ansökningsdag har passerat.