Ikano Bank söker erfaren Customer Support inom leasing

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Malmö
2016-01-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ikano Bank söker erfaren Customer Support inom leasing" (publicerad 2016-10-07) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Ikano Bank erbjuder enkla och förmånliga lån och sparprodukter till privatkunder, säljstödstjänster till detaljhandelsföretag samt leasing och fakturaköpslösningar till företagskunder. Ikano Bank har verksamhet i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland samt Österrike och ingår i Ikanogruppens verksamhetsområde Finans.Ikano är en internationell företagsgrupp med verksamheter inom bank, försäkring, bostad och detaljhandel. Ikanogruppen grundades 1988 och ägs av familjen Kamprad. Mer information hittar du på www.ikanogroup.com .

Här får du möjligheten att arbeta med ett starkt varumärke och på en arbetsplats som präglas av laganda, ansvarstagande och driv! Har du en intressant bakgrund med erfarenhet av leasing från finansbranschen kan du vara den vi söker!

Ikano Bank söker medarbetare till nordiskt kundcenter som startas upp i Malmö under våren 2016. Vi bygger ett gemensamt kundcenter för hela Norden för att bli ännu bättre på att hjälpa våra kunder och söker nu medarbetare för att stärka vårt nordiska team. Teamet i Malmö kommer att serva våra kunder på samtliga nordiska språk.

Vårt nya kundcenter ligger i Hyllie - ett expansivt område utanför Malmö, nära Köpenhamn. Hyllie erbjuder en attraktiv arbetsplats med utmärkta kommunikationer för medarbetare som kan tänka sig att pendla inom Sverige och från Danmark.

Ikano Bank startades precis som IKEA för att ge de "många människorna" ett bra alternativ i vardagen. Ikano Bank är en del av Ikano Group som ägs av familjen Kamprad. Vi erbjuder enkla och förmånliga lån och sparprodukter till privatkunder, säljstödstjänster till detaljhandelsföretag samt leasing och fakturaköpslösningar till företagskunder. Ikano Bank finns i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Ryssland, Polen samt Tyskland och ingår i Ikanogruppens verksamhetsområde Finans.

Ansvarsområden:

De huvudsakliga ansvarsområdena är att hantera våra inkommande kontrakt, kommunicera med våra partners och kunder via telefon och e-post samt ge dem en upplevelse som överträffar deras förväntningar. Tjänsten är på permanent basis och du rapporterar till Teamledare för Customer Operations B2B.

• Hjälpa Partners och egna säljkåren med affärsupplägg
• Avstämningar mot Partners
• Säkerställande av rutiner och flöden samt parametersättningar i samband med nya Partnersamarbeten.
• Medverka på gemensamma kundbesök med egna säljkåren
• Hantera inkommande kontrakt - AML verifiering samt annan formell kontroll i enlighet med riktlinjerna.
• Stöd säljavdelningen och partners för att skapa nya avtal eller ändringar av befintliga avtal.
• Registrera och starta upp kontrakten när alla formaliteter är kontrollerade samt skicka ut ett välkomnande brev till kunderna.
• Hantera inkommande kundärenden såsom tilldelning av kontrakt, adressändring, redovisning och certifiering av leverantörsfaktura, löpande administration av kontrakt och andra uppgifter med anknytning till leasingverksamheten.
• Ge stöd till Ikano Banks partners och slutkunder via telefon och e-post, hantera kreditansökningar för överföring av avtal, omläggning av avtal, avstämningar och administrera kvitton.
• Underhåll av avtalssystem och villkor med partners. Ditt ansvarsområde är att över telefon och mail hantera kunders och partners behov av finansieringslösningar, i synnerhet gällande leasing.

Vem passar här:

Vi söker dig som har erfarenhet av och god förståelse kring leasingprocessen. Vidare är du kundfokuserad samt affärsmannamässig samt trygg i dig själv och har god erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom bank/finans- eller försäkringsbranschen. Du är kommunikativ med god ekonomisk förståelse och kan analysera siffror samt sammanställa rapporter. Du är flexibel och gillar när det är högt tempo och kan prioritera och ta snabba beslut även under press. Har du en bra förståelse för försäljning så är detta meriterande. Notera att du även är väldigt intressant med följande bakgrund;

   *    Kundreskontra(gärna med krediterfarenhet)
   *    Leverantörsreskontra
   *    In- och utbetalinger på en ekonomiavdeling
   *    Arbetat som redovisningsekonom/-assistent

Eftersom du kommer att vara i regelbunden kontakt med kunder, är det avgörande att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du utåtriktad och duktig på att skapa goda relationer. Du är noggrann och har en förmåga att snabbt kunna identifiera förbättringsområden, föreslå lösningar och självständigt fatta beslut. Är du en ambitiös, driven och ansvarstagande person med en positiv attityd och ett stort intresse för service och människor så kommer du att trivas.

Vad erbjuder vi dig?

I nya fräscha lokaler och på en dynamisk arbetsplats i Hyllie kan vi erbjuda dig en tjänst som kombinerar självständigt arbete med teamarbete. Du får mycket eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Anställningen inleds med introduktion och utbildning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med start januari 2016.

Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt men senast den 31/1. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan. I din ansökan vill vi att du klart och tydligt specificerar hur du har kunskap och erfarenhet från leasing. Vänligen beskriv även vilka språkkunskaper du har. Du kommer som en del i rekryteringsprocessen få svara på ett par frågor via din mobiltelefon (sk videointervju). Vi använder oss även av arbetspsykologiska tester som du kommer att få besvara om du går vidare i processen. Frågor om tjänsten kan besvaras av Philip Lindvall som nås via mail på philip.lindvall@adecco.se .

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-01-21

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-31
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Philip Lindvall

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ

Kontorsadress
Södra Tullgatan 3

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2627785

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: