Hyresadministratör på Newstart

Newstart / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Newstart i Stockholm

Newstart letar efter en Hyresadministratör.

Newstart hjälper människor att utvecklas i arbetslivet sedan 1992. Vi stöttar företag att bättre attrahera,motivera, utveckla, engagera, behålla och avveckla medarbetare och chefer. För kunds räkning matchar vi även kandidater för rekryteringar och konsultuppdrag.

I Newstart Karriärcoachakademin utbildar vi kunder som vill lära sig metodik och verktyg för karriärutveckling, coaching, ledarskap och förändring. I Newstart förlag ger vi ut inspirerande och praktisk litteratur inom karriärområdet samt verktyg och arbetsmaterial för karriärutveckling, vägledning, coaching och ledarskap.

För kunds räkning söker vi konsulter - Hyresadministratörer till våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö!

Du har god social kompetens och förmåga att företräda i löpande direktkontakter med våra kunders förvaltare och ekonomiavdelningar. Som person är du kvalitetsorienterad, kundinriktad och affärsmässig. Du vill ständigt utveckla och förbättra samarbetet med våra kunder. Du är initiativrik, resultatorienterad och har ett noggrant och förvaltande arbetssätt med god förmåga att prioritera och planera ditt arbete.

Som Hyresadministratör sköter du och ansvarar för inbetalningar av hyror, eftergifter, hyreshöjningar/korrigeringar, bokslut, moms, avier etc. Du arbetar i våra kunders fastighets/affärssystem.

Normalt sett arbetar du alltid i nära samarbete med våra kunders förvaltare och ekonomiavdelningar.

Hyresadministration kan komma att innefatta både bostäder och kommersiella fastigheter, beroende på vilken kund du arbetar för.

Exempel på arbetsuppgifter (beroende på uppdrag)

• Inläggning av hyresavtalen och inscanning av hyresavtalen och lagring i CRM
• Avisering och kreditering av hyror
• Inläggning av nya hyresgäster för automatisk bevakning
• Bevakning av villkoren i hyresavtalen
• Kravrutiner: bevakning och dröjsmålsräntor
• Aviseringar och hyresinbetalningar
• Avstämning av hyresreskontra mot huvudbok
• Daglig kontakt med anlitat inkassobolag.
• Bevakning av rapporter avseende ändringar hos hyresgästerna

Du har minst 2 års erfarenhet av hyresadministration och har kunskaper i flera eller ett av följande fastighetssystem:
• Fastnet
• Vitec
• Fasad
• Agresso
• Hogia
• Vertex

Övriga önskemål på utbildning och/eller erfarenhet, men ej ett krav

• Microsoft Office
• CRM (ärendehantering mm)
• Hyresjuridik - grundläggande och kommersiella lokaler
• UC och inkassohantering
• Momshantering
• Bokföring - grundläggande
• Erfarenhet från både bostäder och kommersiella fastigheter

Jobbinfo
• Sista ansökningsdag:2/29/16
• Övrigt:Konsultuppdrag i fastighetsbranschen

Publiceringsdatum
2016-01-29

Kvalifikationer
Det är bra om du uppfyller de krav som arbetsgivaren har, men om du tror att du kan göra jobbet och viktigast av allt, verkligen vill ha det så rekommenderar vi att du söker det.
• Du har minst 2 års erfarenhet av hyresadministration. Kunskaper i flera eller ett av följande fastighetssystem: Fastnet, Vitec, Fasad, Agresso, Hogia, Vertex.

För kunds räkning söker vi nu konsulter för uthyrningsuppdrag inom fastighetsbranschen i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Länk till http://www.devotum.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Detta är en visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Newstart

Företag
Newstart

Adress
Newstart
Birger Jarlsgatan 23
11145 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 23, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2641677

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Newstart

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Newstart: