Hyresadministratör och systemansvarig

Höganäs kommun Teknik- och Fastighetsförvaltningen / Administratörsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Teknik- och Fastighetsförvaltningen i Höganäs

Vi engagerar oss för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger, anlägger och underhåller! Tillsammans med våra olika kompetenser ansvarar vi för gator, parker, lekplatser och stränder, renhållning samt vatten och avloppsförsörjning. Vi ansvarar också för kommunens interna service inom kost och städ samt förvaltar kommunens fastigheter.
Vill du dela vårt engagemang genom att bidra med din kompetens för att skapa största möjliga service till framtidens kommun? Välkommen till oss!


Publiceringsdatum
2021-12-03

Arbetsuppgifter
Som Hyresadministratör och systemansvarig inom fastighetsavdelningen kommer du att ansvara för våra datoriserade verksamhetssystem såsom vårt nya fastighetssystem, samt Ibinder, som är vårt projektverktyg och innehåller våra förvaltningspärmar, Dedu innehåller vårt felanmälansystem och underhållsplanering.
Du kommer som huvuduppgift ha hand om vår hyresadministration med alla våra hyreskontrakt. Våra hyresgäster är kommunens förvaltningar, äldreboende, nyanlända och sociala kontrakt. Du kommer vara en viktig del i att bygga upp fastighetssystemets hyresadministration.
I din roll som systemansvarig innebär att du är ett stöd till övriga inom avdelningen med att lägga in information och hämta ut information samt i förekommande fall skapa rapporter, du kommer att ha huvudansvaret för systemen och ha kontakt med leverantörer och kollegor.
Du kommer att ha täta kontakter med hyresgäster, förvaltare och ekonomer.



Kvalifikationer
• Du har god erfarenhet av hyres administration samt vana att hantera hyreskontrakt och är insatt i hyresjuridik.
• God datorvana och erfarenhet från olika fastighetsrelaterade system. Det är meriterande om du har erfarenhet på Ibinder och DeDu.
• God administrativ förmåga.
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
• Du är lyhörd för andras idéer och behov. Kontakter med många människor ser du som en förutsättning för framgång i ditt arbete.
• Erfarenhet av att jobba i Vitec är meriterande.
• Körkort är ett krav.


ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Höganäs kommun Teknik- och Fastighetsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1074510".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Höganäs kommun (org.nr 212000-1165)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Höganäs kommun Teknik- och Fastighetsförvaltningen

Kontakt
Fastighetschef
John Nielsen
042-33 74 19

Jobbnummer
6171377

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Teknik- och Fastighetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Teknik- och Fastighetsförvaltningen: