Hyresadministratör / Hyresredovisare till Rikshem

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2023-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hyresadministratör / Hyresredovisare till Rikshem" (publicerad 2023-03-13) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-02-07

Om tjänsten
Det här är ett vikariat på heltid som varar tills minst augusti 2024 Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Rikshem. Det finns viss möjlighet till förlängning av uppdraget eller eventuell överrekrytering.

Om företaget
Rikshem har på kort tid vuxit till att bli ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Företaget befinner sig i en fas där de tar nästa steg i sin utveckling med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Rikshems övergripande affärsidé är att långsiktigt äga, utveckla och förvalta sina bostäder och samhällsfastigheter. Som hyresredovisare på Rikshem erbjuds du att vara med och växa på ett av Sveriges mest spännande och expansiva fastighetsbolag.

På Rikshem arbetar medarbetarna utifrån värdeorden: ENA - Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande.

Dina arbetsuppgifter
Som hyresredovisare på Rikshem tar du tillsammans med dina kollegor stort ansvar för att säkerställa arbetet inom hyresredovisning på företaget. Du arbetar i ett team på 8 personer och tillhör Ekonomiavdelningen. Du arbetar bland annat med ekonomisk bokföring, kundkontakt samt andra administrativt förekommande arbetsuppgifter i form av exempelvis bokföring av hyror, hyresjusteringar, aviseringar, avstämningar analys och rapportering. I rollen har du kontakt med företagets hyresgäster samt förvaltningskontor runt om i landet.

Ett urval av arbetsuppgifter:
• Administration av hyror för bostäder och samhällsfastigheter
• Aviseringar och hyresjusteringar
• Avstämningar
• Bokföring och rapportering
• Kontakt med verksamhetens hyresgäster och kollegor på Rikshems förvaltningskontor
• Stöttning och samarbete med dina kollegor i det dagliga arbetet

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• Minst ett års erfarenhet inom hyresredovisning och bokföring
• God systemförståelse samt mycket goda kunskaper i Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:
• Meriterande med erfarenhet av fastighetssystemet Vitec
• Meriterande med kunskaper inom hyresjuridik

För att lyckas i rollen har du förmågan att på egen hand skapa struktur i ditt arbete och enkelt prioritera rätt saker. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och kan ta egna beslut för att komma framåt. Du driver självständigt dina arbetsuppgifter men har också en god samarbetsförmåga och ser värdet med att arbeta tillsammans i ett team. Vidare är du noggrann och flexibel och trivs med sociala kontaktytor i ditt arbete. För att trivas tror vi även att du motiveras av att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Du ser möjligheter i förändringar och räds inte nya utmaningar. Slutligen trivs du i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centralt i Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7420275

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: