Hyresadministratör

Apoteket AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Apoteket AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vi gör det enklare att må bra!

Apoteket är Sveriges ledande apotekskedja. Vi har ett stort förtroende bland kunderna som också utsett oss till Sveriges mest hållbara varumärke. Nu satsar vi för att fortsätta utvecklas på den växande hälsomarknaden genom att investera i vårt apoteksnät, utveckla vårt stöd för människors läkemedelsbehandling och bredda vårt sortiment. Vi letar därför fler medarbetare som vill vara med på den spännande resan. Välkommen till Apoteket!

Apoteket befinner sig i en spännande utvecklingsfas och i det är etablering en strategiskt viktig process. Uppdraget för etableringsavdelningen är att säkerställa att Apoteket har de i särklass bästa affärslägena och lokalerna där vi verkar samt att vi har butiker med en hög kvalitet, effektiv yta och konkurrenskraftiga lokalkostnader. I detta arbete är det av stor vikt att vi har god kontroll på våra hyresavtal.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

Ansvara för bolagets samtliga hyresutbetalningar.
Registrera nya hyresavtal samt underhålla och administrera avtalsstocken.
Ansvara för det fysiska hyresavtalsarkivet
Administrera uppsägningar av hyresavtal och ha kontakt med Hyresnämnder
Redovisning av omsättning
Kontoavstämningar
Fakturering och kontering
Köldmediarapportering
Administration kring elavtal
Löpande kontakter internt och med våra hyresvärdar
Bistå vid budget- och prognosarbete
Framtagning av investeringsunderlag
Övrig administration
Stöd till övriga inom etableringsavdelningen
Tjänsten kan innefatta vissa enklare förhandlingar
Självfallet är du bidragande till utvecklingen av etableringsavdelningen samt säkerställer
genom dig själv och ditt arbetssätt att Apoteket representeras professionellt och upplevs som den bästa aktören i branschen.

Vi söker dig som:

Har arbetat med hyresadministration eller minst 3 år med redovisningsekonomi

Har en gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande
Vill bidra aktivt i utveckling och förbättringar i processer och rutiner.
Har god samarbetsförmåga.
Har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har utbildning inom hyresjuridik för lokaler.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du som söker är en positiv, självständig, noggrann, ordningsam och strukturerad person som har förmågan att säkerställa hög kvalitet i ditt arbete. Du är social, serviceinriktad och en prestigelös person. Du är bra på att skapa goda relationer internt inom bolaget och att leverera enligt uppsatta mål. För att trivas på Apoteket bör du vara en person som trivs med att arbeta i ett snabbrörligt och dynamiskt hälsoföretag där du förväntas ta ett stort eget ansvar.

Din ansökan Du söker tjänsten genom att maila din ansökan till etableringschef Maria Ahlestål, maria.ahlestal@apoteket.se, Har du frågor når du henne på tel.070-629 73 79. Intervjuer sker löpande, men senast 19 november vill vi ha din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
tillsvidare efter överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-11-06

Ersättning
kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Falkemo

Företag
Apoteket AB

Adress
Apoteket AB
Box 3001
16903 Solna

Kontorsadress
Dalvägen 12

Jobbnummer
3786885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Apoteket AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Apoteket AB: