Hygienteknik AB i Västerås söker Ekonom

Hygienteknik Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hygienteknik Sverige AB i Västerås

Tjänsten innefattar bl.a.:
• Ansvar för ekonomisk administration kring inköp från Asien i samarbete med inköpsavdelningen.
• Ekonomisk rapportering och uppföljning till ekonomichef, övriga ansvariga samt internt inom företaget.
• Framtagning av statistik för beräkning och redovisning till kunder och leverantörer.
• Mätning och uppföljning av utfall av företagets processer i Ledningssystemet.
• Tillkommande projekt eller ad hoc-uppgifter.
• Behjälplig vid månads- och årsbokslut.
• Myndighetsrapportering
• Uppdateringar av artikeldata vid produktförändringar och införande av nya produkter.
• Tillsammans med andra inom företaget arbeta för att ständigt förbättra och utveckla arbetssätt, rutiner och processer inom företagets olika delar som
försäljning, ekonomi, produktion och ledning.
• Dokumentera och uppdatera företagets processer och rutiner.
• Övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.
• Vid semester och sjukdom hjälpa till med t.ex. fakturering, in- och utbetalningar och löpande redovisning.

Arbetet på företagets Ekonomi och Controlling avdelning innebär övergripande att man tillsammans med övriga i teamet och andra avdelningar kontinuerligt arbetar för ett förbättrat arbetssätt. Detta för att bl.a. uppnå kostnadseffektivitet, nöjdare kunder och förbättrad arbetsmiljö. Vi arbetar ständigt för att öka vår kunskap och vår medvetenhet kring våra processer och de kvalitets- och miljöfrågor som berör oss i det dagliga arbetet.
Företaget har idag ett väl fungerande ISO-certifierat ledningssystem inom miljö och kvalitet med inarbetade rutiner och processer (ISO 14001:2015, 9001:2015).

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning eller erfarenhet av redovisning.
Du är en strukturerad, pålitlig och lojal person.
Du är positiv, motiverad och trivs i en förändringsbenägen miljö.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper

Kompetens och erfarenhet
• Sinne och intresse för siffror.
• Goda kunskaper Microsoft Office framför allt i Excel .
• Erfarenhet av redovisning eller annat likvärdigt ekonomiskt arbete
• Van datoranvändare, erfarenhet av affärssystemet Pyramid är ett stort plus.
• Drivande och självgående i det dagliga arbetet.
• Hög flexibilitet, en vilja och förmåga att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter. Arbetet kan
snabbt förändras då kunder, leverantörer och olika myndigheter kontinuerligt ställer nya krav
på verksamheten.
• God svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav.
• Hög samarbets- och kommunikativ förmåga.
• Positiv och engagerad, ansvarstagande och noggrann

Hygienteknik är en av Nordens största leverantörer för den professionella städmarknaden med egen produktutveckling, egna varumärken och patent samt egen import från USA, Kina och Europa. Sedan starten har företaget utvecklat, designat och tillverkat innovativa produkter med fokus på ergonomi, miljö och ekonomi. Företaget har 43 anställda och omsätter 160 mkr. Hygienteknik verkar via ett rikstäckande återförsäljarnät. Företaget flyttade sommaren 2017 in i egen nybyggd fastighet med fräscha och ljusa kontor, butik samt ett modernt och effektivt höglager samlat på ca 9.000 m2 strax utanför Västerås.

Varaktighet, arbetstid
Heltid eller enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-12-20

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-15
Ange följande referens när du ansöker: Ekonom

Företag
Hygienteknik Sverige AB

Adress
Hygienteknik Sverige AB
Långängsvägen 2
72132 VÄSTERÅS

Kontorsadress
Långängsvägen 2

Jobbnummer
4521959

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hygienteknik Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hygienteknik Sverige AB: