Huvudregistrator till Stenungsunds kommun

Stenungsunds kommun / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor stödfunktioner ingår bland annat kommunövergripande specialister, ekonomi, personal, administration och digitalisering, kommunikation och samordning, fastighet och service. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta för kommunens sektorer att fokusera på sin verksamhet.

Som huvudregistrator arbetar du inom sektor stödfunktioner i funktionen Administration och Digitalisering där kansli och överförmyndarenheten ingår. Kanslienheten är en stödfunktion vars ansvarområde spänner över alla sektorer.

Kansliet ansvarar för kvalificerad kommuncentral administration i form av informationshantering, arkiv, juridik, kommunförsäkring, val, nämndadministration och stöd till förvaltning och förtroendevalda.

Det team du kommer att ingå i präglas av arbetsglädje, kvalitetsmedvetenhet och professionalitet. Tillit, förtroende och samverkan är nyckelord inom vår enhet. Vi delar med oss och hjälper varandra för att lyckas med vårt uppdrag.

Publiceringsdatum
2024-10-11

Arbetsuppgifter
Som huvudregistrator på kansliet i Stenungsund kommer du ha en viktig roll i att utveckla och samordna verksamhetsnära stöd gällande ärende- och dokumenthantering för hela den kommunala organisationen.

Du har ansvar för att utbilda, vägleda och kontrollera så att diarieföring av fysiska och digitala handlingar sker i enligt med de styrande lagar och dokument som gäller. Arbetet innebär även registrering/diarieföring av inkomna och upprättade handlingar i kommunens ärende- och dokumenthanteringssystem, arkivering och e-arkivering samt sekretessbedömning av uppgifter och utlämnande av allmän handling. Även andra administrativa uppgifter ingår i uppdraget såsom exempelvis expediering av beslut.

Du förväntas arbeta självständigt men också i nära samarbete med övriga medarbetare på kansliet för att utveckla och utbilda inom ärende- och dokumenthantering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med registratur i en kommun, exempelvis som registrator eller arkivarie. Du har lägst 3-årig gymnasieexamen samt en registratorsutbildning, administrativ KY-utbildning eller högskoleutbildning inom offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har god kunskap om den lagstiftning som reglerar hanteringen av allmänna handlingar och om lagstiftning kring offentlighet och sekretess. Du har goda kunskaper i Officepaketet och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet, med digitalisering, e-arkiv, ärendehanteringssystem och arbete med arkivarieuppgifter. Om du har erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystemet Evolution är även detta meriterande.

Som person är du ansvarsfull, noggrann, strukturerad och har generellt god administrativ förmåga. Du trivs med att arbeta efter rutiner, riktlinjer och regler. Du är lösningsfokuserad, har god förmåga att arbeta både självständigt och med andra. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och har god förmåga att snabbt överblicka skriftlig information för att kunna göra en kortfattad beskrivning som är sökbar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du har en profil/egenskaper som passar in i arbetsgruppen.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C213688".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stenungsunds kommun (org.nr 212000-1298)

Kontakt
Kanslichef
Helena Maxon
helena.maxon@stenungsund.se
0303-73 25 83

Jobbnummer
8952347

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun: