Huvudregistrator/sekreterare

Tierps kommun, Enhet för Processtöd / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Tierp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Tierp, Älvkarleby, Östhammar, Gävle, Sandviken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tierps kommun, Enhet för Processtöd i Tierp

Tierps kommun har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet även till Stockholm, Arlanda och hela Mälardalsregionen. I kommunen finns goda och varierande boendemiljöer med natur och kultur inpå knutarna och utmärkta kommunikationer på såväl väg, järnväg som digitalt.

Enheten för processtöd ingår i Gemensam service och har till uppdrag att bistå förtroendevalda och verksamheter med bland annat administrativt stöd och utrednings- och utvecklingsfrågor. Enheten har ett tjugotal anställda och är placerad i kommunhuset i Tierps köping.

Publiceringsdatum
2014-06-09

Arbetsuppgifter
Som huvudregistrator/sekreterare kommer du att erbjudas ett intressant arbete med många skiftande arbetsuppgifter i servicen till förtroendevalda, tjänstemän och allmänhet.

Som huvudregistrator ansvarar du för kommunstyrelsens samlade posthantering och registratur. Du utvecklar rutiner och driver övriga frågor om registrering och diarieföring, i samarbete med sekreterare och informationsstrateg.

Du registrerar handlingar i vårt dokument- och ärendehanteringssystem Evolution, lämnar ut allmänna handlingar på förfrågan, svarar på frågor angående uppgifter i diariet, ger råd och instruktioner vad gäller registrering och hantering av handlingar och ärenden, du arkiverar handlingar i närarkiv.

Du kommer också att vara sekreterare i något av våra politiska fora, där enheten svarar för stöd till bland andra kommunstyrelsen och dess fyra utskott, fullmäktige och dess beredningar samt löne- och it-nämnderna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är registratorsutbildad, gärna diplomerad registrator, eller likvärdig utbildning. Det är ett krav att du har flera års erfarenhet av självständigt administrativt arbete inom offentlig förvaltning och har arbetat som registrator. Du har god datorvana och erfarenhet av moderna dokument- och ärendehanteringssystem.

Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Vi ser gärna att du kan hålla interna utbildningar inom verksamhetsområdet.

Du tar ansvar för din uppgift och organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt, sätter upp och håller deadlines. Du är noggrann och har sinne för struktur. Du är lyhörd, lösningsinriktad och samarbetar väl med dem du har omkring dig.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Ordinarie arbetstid vardagar 7.30-16.00. Vi tillämpar flextid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt. Intervjuer beräknas ske under vecka 27.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-23
Ange följande referens när du ansöker: A403251
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Broberg, Chef Processtöd 0293-21 86 17 helena.broberg@tierp.se

Facklig kontakt
Personalorganisationernas företrädare nås via ko 0293-21 80 00

Företag
Tierps kommun, Enhet för Processtöd

Adress
Tierps kommun, Enhet för Processtöd
Tierps kommun
81580 TIERP

Kontorsadress
81580 Tierp

Jobbnummer
1903198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tierps kommun, Enhet för Processtöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tierps kommun, Enhet för Processtöd: