Huvudregistrator Österåkers kommun

Österåkers Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

Skärgårdskommunen Österåker är en av landets snabbast växande kommuner och har idag drygt 39 000 invånare. Befolkningen är ung, nyföretagandet starkt och arbetslösheten låg. E18, Norrortsleden och Roslagsbanan är snabba förbindelser till Österåker. Centralorten Åkersberga ligger ca 30 minuter från Stockholm. Österåkers fantastiska natur och skärgård ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Österåker beaktar jämställdhets- och mångfaldsaspekten vid rekrytering. För mer information www.osteraker.se.

Publiceringsdatum
2011-10-10

Arbetsuppgifter
Tjänsten som huvudregistrator är placerad vid Kommunstyrelsens kansli som bl.a. ansvarar för ärendeberedning till Kommunstyrelse, Kommunfullmäktige och Valnämnden och svarar för registrering av Kommunstyrelsens och Valnämndens allmänna handlingar. Kommunstyrelsen är arkivmyndighet för samtliga nämnder och kommunala bolag. Kansliet ansvarar för kommunövergripande administrativ utveckling och allmän kommunaljuridisk rådgivning.
Huvudregistratorns arbetsuppgifter:
• Ansvar för Kommunstyrelsens och Valnämndens diarium
• Postöppning, registrering, expediering, aktläggning, arkivering i och ansvar för närarkivet
• Utlämnande av allmänna handlingar efter vissa sekretessbedömningar
• Delta i utvecklingen av och utbilda i kommunens nya centrala dokument- och ärendehanteringssystem public 360
• Ansvar och driva utvecklingen av rutiner i diarieföringsfrågor
• Övergripande controller-funktion över kommunens diarieföring
• Sammankallande, samordnande och bollplank gentemot kommunens registratorer
• På egen hand och i samarbete med kommunarkivarien ansvara för utveckling och utbildning avseende bl.a. ärende- och dokumenthantering samt tillämpning av offentlighetsprincipen
• Ansvar för förtroendemannaregistret och uppdatering av detsamma
• Vikariera för kommunarkivarien vid semester

Kvalifikationer
Du har högskole-/universitetsexamen där arkivvetenskap eller dokumenthantering för registratorer ingår alternativt att du har erfarenhet som registrator inom offentlig förvaltning. Du har goda kunskaper om relevant lagstiftning och offentlig verksamhet.
Du ska ha goda datakunskaper. Som person ska du vara noggrann, engagerad och strukturerad. Du ska kunna arbeta självständigt mot uppsatta mål men också trivas med att arbeta i grupp. Du ska tycka att det är stimulerande att arbeta både med rutinärenden och mer komplicerade frågor. Att samarbeta och ge god service är en självklarhet för dig.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-31
Ange följande referens när du ansöker: A236980
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Katarina Leinar, 08-540 810 31

Företag
Österåkers kommun

Adress
Österåkers kommun
18486 Åkersberga

Jobbnummer
1050326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: