Huvudregistrator, Bjuvs kommun
Bjuvs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Administratörsjobb / Bjuv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Bjuv,
Åstorp,
Helsingborg,
Klippan,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bjuvs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Bjuv Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"
Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.
Vad jobbar du för?
På kansliavdelningen arbetar vi för en rättssäker och hållbar informationshantering. Vi skapar förutsättningar för beslutsfattande. Vi ansvarar för ärendeberedning och sekreterarskap i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen. Vi lämnar rådgivning i juridiska och nämndsadministrativa frågor till kommunens olika nämnder och förvaltningar.
Avdelningen är en del av kommunstyrelsens förvaltning och består av kommunsekreterare och kommunjurister. Kansliavdelningen ansvarar för kommunstyrelsens registratur och arkiv. Avdelningen är nystartad och fokus ligger på att arbeta med kvalitet och utveckling av styrdokument och administrativa processer.
Låter detta som något du vill arbeta för? Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2019-03-13ArbetsuppgifterSom huvudregistrator i Bjuvs kommun har du både en operativ och en strategisk roll. Du sköter diarieföringen för kommunstyrelsens förvaltning. Du utvecklar och driver frågor kopplade till kommunstyrelsens diarieföring och arkivhantering samt är ett stöd för registratorerna på kommunens övriga förvaltningar. Du arbetar proaktivt med att utveckla, kvalitetssäkra och samordna kommunens samverkansarbete med e-arkiv.
I din roll kommer du att ta emot och hantera förfrågningar om utlämnande av allmänna handlingar. Du ansvarar för att ta fram och utveckla riktlinjer och styrdokument för dokumenthantering.
Exempel på övriga arbetsuppgifter
• Hantering av inkommande post
• Arkivering, gallring och annat arkivarbete
KvalifikationerVi söker dig som har fokus på effektiv och rättssäker ärende- och informationshantering.
Du har tidigare arbetat som registrator inom offentlig sektor. Du har kännedom om offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du har erfarenhet av att arbeta i digitala ärendehanteringssystem. Du är bekväm i rollen att utbilda, guida och stötta dina kollegor. Du är van vid att arbeta självständigt. Du är initiativtagande och trivs med att samarbeta med andra.
Det är meriterande om du har en registratorutbildning eller är utbildad inom arkivvetenskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med arkivfrågor. Goda kunskaper i engelska, kännedom om IT-systemet Ciceron samt vana vid att hålla utbildningar ser vi också som meriterande.
ÖVRIGT
Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.
Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: A858288/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJulia Pietrek
julia.pietrek@bjuv.seFöretagBjuvs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
AdressBjuvs kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Box 501
26725 Bjuv
Kontorsadress26725 Bjuv
Jobbnummer 4664951
Observera att sista ansökningsdag har passerat.