Humana Assistans söker erfaren HR-koordinator till Stockholm alt
Humana Assistans AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.
Humana Assistans HR-avdelning består av idag nio personer. HR-avdelningens huvudsakliga ansvarsområde är att vara ett operativt stöd till organisationens chefer inom HR-området. Då företaget växer och HR-avdelningen är i en utvecklingsfas söker vi nu en erfaren HR-koordinator.
Publiceringsdatum2013-10-31Dina arbetsuppgifterSom HR-koordinator utgör du ett strategiskt och operativt stöd till organisationens chefer. Du kommer att arbeta brett inom HR-området men med fokus på arbetsrätt samt utvecklingsarbete. I rollen som HR-koordinator ingår också att arbeta med fackliga förhandlingar och överläggningar samt arbeta för att vidhålla goda relationer med de fackliga förbunden.
Du ansvarar tillsammans med övriga kollegor för att allt administrativt personalarbete fungerar samt att uppdatering av personalinformation och policys sker löpande. HR-avdelningen arbetar kontinuerligt med att utveckla våra ansvarsområden i syfte att utgöra ett kvalitativt och professionellt stöd till organisationens. Att arbeta proaktivt samt vara delaktig och själv driva utvecklingsprocesser inom HR-området ingår i rollen.
KvalifikationerVi söker dig som har flera års dokumenterad erfarenhet av HR-arbete och personaladministration samt examen från högskola/universitet inom personalområdet. För att lyckas i rollen så ser vi att du har mycket goda kunskaper inom det arbetsrättsliga området och erfarenhet av fackliga förhandlingar samt rehabiliteringsärende. Vidare så har du ett intresse av problemlösningsinriktat utvecklingsarbete och har tidigare erfarenhet av detta samt att du är van vid självständigt arbete.
För tjänsten som HR-koordinator lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du som söker är en noggrann, strukturerad och lösningsfokuserad person. Du är engagerad och har lätt för att skapa förtroende hos andra människor. För att trivas i HR-funktionen är det viktigt att du är prestigelös, har ett positivt tankesätt och har förmåga att snabbt kunna skifta fokus. Vidare är det viktigt att du är flexibel och har ett stort eget driv.
Vi erbjuder dig ett utvecklande och omväxlande arbete på ett kontor med kunniga och trevliga kollegor i ett tillväxtföretag som präglas av ett stort engagemang för våra kunder och arbetsuppgifter. Placeringsort är Stockholm, alternativt Örebro. Du rapporterar till HR-chefen.
Är du en person som gillar när det händer mycket omkring dig och som har rätt erfarenhet, passar in på ovan kriterier och dessutom delar Humanas värderingar bör du söka den här rollen!
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, med start omgående.
Urval och intervjuer kommer ske löpande så därför ser vi gärna att du ansöker redan idag!
Sista ansökningsdatum 2013-11-20
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
vanessa.akermo@humana.seFöretagHumana Assistans AB
AdressHumana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 1691113
Observera att sista ansökningsdag har passerat.