Human Resources Business Partner sökes

Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Adecco söker nu en Human Resources Business Partner till vår uthyrningsverksamhet.
Du kommer att vara uthyrd till vårt kundföretag LFV och tillhöra Division Flygplatsgruppen (DFG). Tjänsten är placerad på Göteborg Landvetter Airport. Uppdraget är på heltid med start omgående.
LFV, ett affärsdrivande statligt verk med cirka 4 000 anställda och en årlig omsättning på omkring 5,7 miljarder kronor. LFV ansvarar för drift och utveckling av statens flygplatser för civil luftfart, för flygtrafiktjänst i fred för civil och militär luftfart, samt för utbildning av flygledare. Affärsidén är att skapa mervärde för våra kunder och främja flyget genom kostnadseffektiva, säkra och välfungerande flygplatser och flygtrafiktjänster. Division Flygplatsgruppen (DFG) omfattar totalt 14 flygplatser, omsätter ca 1.2 mdkr och har 1 100 medarbetare från Kiruna i norr till Malmö i söder.
Du kommer främst att arbeta mot tre flygplatser i södra Sverige samt ha egna ansvarsområden i olika projekt rörande Landvetter Göteborg Airport samt divisionen. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att ingå i ledningsgruppen på en av flygplatserna och fungera som chefsstöd men även mer operativt arbete inom personalområdet kommer att förekomma. Resor inom Sverige kommer att ingå i arbetet.
Vi ser att du som söker har 3-5 års erfarenhet från arbete inom personalområdet. Meriterande är vana av ledarskapsfrågor, förhandlingar, arbetsrätt och fackliga kontakter samt erfarenhet av arbete med chefsstöd. Önskvärd utbildningsbakgrund är PA-programmet eller motsvarande.
Personliga egenskaper som värdesätts är flexibilitet, god kommunikationsförmåga och social kompetens. Att vara förtroendeingivande och ha ett kundorienterat arbetssätt är en självklarhet. Vidare är du van att att arbeta självständigt och driva egna projekt. Söker du ett arbete där det finns utrymme för kreativitet och personlig utveckling kan detta vara något för dig. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Tjänsten är föremål för registerkontroll enligt 14§, säkerhetsskyddslagen samt för drogtestning.
Adecco erbjuder dig intressanta uppdrag utifrån din kompetens och erfarenhet. Som konsult hos Adecco får du chansen att bredda dina erfarenheter och träffa nya intressanta kontakter.
Intervjuer kommer att hållas löpande, välkommen med din ansökan redan idag. Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.adecco.se och därefter ansöka. Vid frågor kontakta gärna Helena Åhs, telefon 031 -725 45 64.
Du finner annonsen på: http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/_General/DataPages/vacancy/vacancyvisuali zationbycandidate.asp?lVacancyIden=563149

Publiceringsdatum
2008-06-12

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Kontakt
Helena Åhs, Rekryteringsansvarig

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg
Östra Hamngatan 31
41110 Göteborg

Kontorsadress
Östra Hamngatan 31

Jobbnummer
248172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Göteborg: