HR-specialister till Skånevård Kryh, HR-funktionen placering Yst
Region Skåne, Lasarettet i Ystad / Administratörsjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Lasarettet i Ystad i Ystad,
Trelleborg,
Lund,
Malmö,
Kristianstad eller i
hela Sverige Region Skåne ska främja god hälsa och vi ansvarar för att det finns bra sjukvård och kollektivtrafik för alla invånare i Skåne. I vårt uppdrag ingår också att verka som koordinator, inspiratör och samlande kraft för utvecklingen i Skåne. Vi är Skånes största arbetsgivare med 32 000 medarbetare och en total budget på 38 miljarder kronor (2013). Högsta beslutande organ är regionfullmäktige som väljs av invånarna i Skåne.
För att möta framtida behov och utmaningar för hälso- och sjukvården, erbjuda patienter en ännu effektivare sjukvård med fortsatt hög kvalitet behöver vi skapa en ny gemensam ledningsstruktur för sjukvården i Skåne där både specialistvård och primärvård ingår. Region Skånes egen vårdproduktion organiseras nu i fyra förvaltningar mot tidigare 13 förvaltningar.
Den nya förvaltningen Skånevård Kryh samlar de tidigare förvaltningarna Centralsjukhuset Kristianstad, Lasarettet i Ystad, Hässleholms sjukhusorganisation, Habilitering och Hjälpmedel och del av Primärvården (21 vårdcentraler), BVC och MVC, Ungdomsmottagningar, Palliativ vård och ASIH samt Dietistverksamhet. Förvaltningen är uppdelad i fyra divisioner: Specialiserad närsjukvård, Kirurgi, Primärvård samt Habilitering och Hjälpmedel.
Inom division Kirurgi finns verksamhetsområdena Kirurgi, OP/Anestesi/IVA, Obsetrik och Gynekologi, Diagnostik, Ortopedi, Ögon och Öron. Inom division Specialiserad närsjukvård finns verksamhetsområdena Närsjukvård, Specialiserad medicin, Barn, Akut, Hud.
HR-funktionen utgör ett strategiskt och operativt stöd till divisionens verksamhets- och enhetschefer som finns på orterna Hässleholm, Kristianstad och Ystad.
Publiceringsdatum2013-09-17ArbetsuppgifterHR-specialistens huvudsakliga ansvarsområden är att vara ett operativt HR-stöd åt chefer inom divisionen Kirurgi och Specialiserad närsjukvård. Du kommer att arbeta med hela HR-områdets bredd vilket omfattar huvudområdena rekrytering, arbetsvillkor och arbetsrätt, arbetsmiljö och rehab samt lönebildning. Din roll är konsultativ med flera kontaktytor inom divisionerna och regionen och du planerar och lägger upp stora delar av ditt arbete självständigt.
HR-funktionen arbetar kontinuerligt med att utveckla våra ansvarsområden i syfte att utgöra ett kvalitativt och professionellt stöd åt cheferna där du blir en naturlig part. Organisationen är en stor kunskapsbas och utifrån personlig kompetensutveckling kan flera delar tillgodoses internt.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete tillsammans med kollegor med lång och bred erfarenhet. Vi är mitt i en utvecklingsprocess och uppbyggnad av en gemensam HR-funktion vilket är spännande och utmanande. Dina närmsta kollegor finns placerade i Ystad, Kristianstad och Hässleholm. Du rapporterar till HR-ansvarig som är placerad i Ystad. Inom HR-funktionen finns också kollegor som är processägare inom exempelvis arbetsmiljö, arbetsrätt och kompetensförsörjning vars uppdrag är övergripande.
KvalifikationerDu som söker har högskoleutbildning med HR/PA-inriktning eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner relevant.
Vidare har du flerårig erfarenhet från liknande arbete. Det innebär att du har en bred och grundläggande kompetens och erfarenhet inom HR-området. Du har intresse av problemlösningsinriktat utvecklingsarbete och har sedan tidigare erfarenhet av att coacha chefer inom HR-området och är van vid att arbeta självständigt.
Vi söker dig som vill arbeta med människor i en roll där du med din kompetens och erfarenhet självständigt stöttar våra chefer i operativa HR-frågor. Du uppskattar att arbeta konsultativt och är en god relationsbyggare och samarbetspartner. För att trivas i HR-funktionen är det viktigt att du är prestigelös, har ett positivt tankesätt och har förmåga att snabbt kunna skifta fokus. Du är självständig och en kreativ person som kommer med idéer, uppslag och tar ansvar för att genomföra dem. Vidare värdesätter vi att du har integritet och professionalitet som leder till att du blir en naturlig samtal- och samarbetspartner för våra chefer och andra inom organisationen. Genom delaktighet och ansvar medverkar du i arbetets planering, genomförande och uppföljning.
Arbetstider och omfattningHeltid. Arbetstiderna är dagtid, 08.00 - 17.00 Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker efter överenskommelse
ErsättningIndividuell lön efter överenskommelse Arbetsresor förekommer då verksamheterna finns både i Ystad, Kristianstad och Hässleholm, poolbil finns att tillgå.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-01
Region Skåne värdesätter alla medarbetares kompetens, oavsett olikheter såsom kön, etnicitet eller funktionsnedsättning. Vi arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Region Skåne.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Region Skåne samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Nu kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig,
www.skane.se/jobb. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: A350917
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTobina Andersson, HR-ansvarig 072-199 82 28
Facklig kontaktEva Olsson, SSR 046-17 37 63
FöretagRegion Skåne, Lasarettet i Ystad
AdressRegion Skåne, Lasarettet i Ystad
Kristianstadsvägen 3
27182 Ystad
Jobbnummer 1654444
Observera att sista ansökningsdag har passerat.