HR-specialist vid Kansliet för medicin
Umeå universitet, Medicinska fakulteten / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Umeå universitet, Medicinska fakulteten i Umeå,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Luleå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med drygt 36 000 studenter och 4 200 anställda. Här finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden. Umeå universitet är också platsen för den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 - en revolution inom gentekniken som tilldelats Nobelpriset i kemi.
Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur där vi gläds åt varandras framgångar.
Är du intresserad av att veta mer om Umeå universitet som arbetsplats läs mer på:
https://umu.se/jobba-hos-oss/Medicinska fakulteten är platsen för forskning och utbildning inom vetenskapsområdet medicin. Här finns 12 grundutbildningsprogram, 13 institutioner och ett 80-tal ämnesinriktningar inom forskarutbildningen.
Vill du arbeta både strategiskt, operativt och brett med personalfrågor? Kansliet för medicin söker nu en medarbetare till HR-gruppen.
Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan senast den 29 maj 2022!
Publiceringsdatum2022-05-05Dina arbetsuppgifterSom HR-specialist hos oss är du ett professionellt och konsultativt chefsstöd. I din roll erbjuds du ett omväxlande uppdrag där du kommer att stödja chefer och andra HR-medarbetare i personal- och arbetsrättsliga frågor. Arbetet är brett och styrs av det behov som finns i verksamheten.
I arbetsuppgifterna ingår att bistå fakultetens prefekter/chefer i bl.a. rekrytering, partssamverkan, lönebildning, arbetsmiljöfrågor men även utveckling av fakultetens HR-processer samt att handlägga personaladministrativa och arbetsrättsliga ärenden. I arbetsuppgifterna ingår även att vara stöd till fakultetens ledningsgrupp i personalfrågor och administrativa arbetsuppgifter som exempelvis protokollskrivning, beredning av beslut och sammanställning av remisser som en naturlig del i arbetet.
Du kommer i denna roll att arbeta i kansliets HR-team som består av sju personer. Vi samarbetar med fakultetsledning, prefekter och institutionernas HR-stöd i det dagliga arbetet med HR-frågor. Andra kollegor som du samarbetar med är universitetets centrala HR-funktion och med andra fakultetskansliers HR-funktioner.
KompetenserVi söker dig som har lägst kandidatexamen från personalvetarprogrammet eller för anställningen annan relevant utbildning. Du som söker har flera års erfarenhet att arbeta operativt och administrativt med personalfrågor där vi speciellt värdesätter erfarenhet av något eller några av dessa områden; rekrytering, arbetsrätt, lönebildning och arbetsmiljö. Arbetet innebär att du hanterar många pågående ärenden samtidigt och det krävs att du är noggrann och kan strukturera och prioritera ditt arbete. För arbetet krävs att du arbetar självständigt och tar eget ansvar samtidigt som du måste ha god förmåga att samarbeta tätt med dina närmsta HR-kollegor. Som person är du positiv och har god samarbetsförmåga. Du är trygg i den konsultativa rollen och etablerar snabbt framgångsrika relationer med verksamhetsföreträdare, fackliga representanter och övriga samverkanspartners på ett förtroendeingivande sätt. Då arbetsuppgifterna är varierande, behöver du vara flexibel, serviceinriktad och kunna hantera arbetsuppgifter på olika nivåer. Givetvis har du hög integritet.
Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift och kan uttrycka dig på engelska i tal och skrift. Goda kunskaper inom Officepaketet och vana av att använda olika IT-system är en självklarhet för detta arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Mer om oss
Du kommer att arbeta vid Kansliet för medicin. Vi är ett knappt fyrtiotal medarbetare vars roll är att vara stöd till verksamheten inom många olika arbetsområden så som personal, ekonomi, kommunikation, utbildning, forskning och studieadministration.
Om du tycker att arbetet verkar intressant - skicka in ett personligt brev, meritsammanställning samt betyg och intyg som är relevanta för anställningen.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta kanslichef Ann-Christin Edlund,
ann-christin.edlund@umu.se' rel='nofollow'>https://umu.varbi.com/center/tool/position/506811/edit/tab:3/
ann-christin.edlund@umu.se eller HR-samordnare Elin Enqvist,
elin.enqvist@umu.se' rel='nofollow'>https://umu.varbi.com/center/tool/position/506811/edit/tab:3/
elin.enqvist@umu.seÖvrig informationAnställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Du ansöker via universitetets e-rekryteringssystem. Vi vill ha din ansökan
senast 2022-05-29.
Välkommen med din ansökan!
Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUmeå universitet, Medicinska fakulteten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AN 2.2.1-810-22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Umeå Universitet (org.nr 202100-2874)
Arbetsplats Umeå universitet, Medicinska fakulteten
Jobbnummer 6610259
Observera att sista ansökningsdag har passerat.