HR-specialist till non-profit organisation

Bräcke diakoni, Huvudkontor, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke diakoni, Huvudkontor, HR-avdelningen i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Vi är Bräcke diakoni, en av Sveriges största idéburna aktörer inom vård och omsorg - och vi vill göra hela samhället medmänskligare.

På det viset är vi lite speciella. Och antagligen du också.

Vill du veta mer om vilka vi är, vad vi gör och vad vi vill? Klicka här.

På HR-avdelningen har vi stora planer och många idéer. Vi söker nu en ny kollega där du tillsammans med tre andra HR-specialister och fem löneadministratörer blir en del av ett team som jobbar tillsammans men med stort eget ansvar.

Publiceringsdatum
2017-09-12

Dina arbetsuppgifter
Som HR-specialist arbetar du proaktivt med HR-frågor och processer och är såväl ett strategiskt som ett operativt stöd till verksamhetens chefer. Vi är en organisation som vill finnas där vi behövs och göra nytta, vilket innebär att vi befinner oss i ständig utveckling. Därför är det viktigt att du känner dig hemma i en miljö som präglas av entreprenörskap och en vilja att finna lösningar, där du som HR-specialist samtidigt behöver stå för kontinuitet och struktur. Vi ser det som en förmån att arbeta nära besluten och nära dem vi finns till för. Den verksamhet som du ansvarar för ska få ett kompetent HR-stöd inom bl.a. arbetsmiljö- och organisationsfrågor, förhandlingar, lag- och avtalstolkning, rekrytering, individärenden och rehabilitering.

Vi har många idéer på vad vi vill utveckla inom HR och bl.a. ska vi utveckla våra koncept och arbetssätt med employer branding, rekrytering och strategisk ledarförsörjning. Vi är nyfikna på vem du är så vi kan matcha dig med det du brinner för och är bäst på.

Kvalifikationer
Arbetet är omväxlande och föränderligt och det är därför viktigt att du har förmågan att självständigt prioritera - och omprioritera - när det behövs. För att trivas hos oss behöver du uppskatta pulsen i det operativa arbetet och samtidigt ha en strategisk bild för helheten. Arbetet kräver en god kommunikativ förmåga, både skriftligt och muntligt.

Vi söker dig som har en utbildning från Personalvetarprogrammet eller likvärdigt samt några års arbetslivserfarenhet inom HR. Har du erfarenhet av personlig assistans är det en stor fördel då det är ett område som växer så det knakar hos oss.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på huvudkontoret i Göteborg. Eftersom Bräcke diakoni finns på flera orter i landet, behöver du kunna resa. Tillträde efter överenskommelse.

Vill du göra skillnad tillsammans med oss?
Välkommen att ringa vår HR-chef Bodil Takvam på 0702-632291.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-24
Ange följande referens när du ansöker: 2017/128
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bodil Takvam, HR-chef 0702-632291

Företag
Bräcke diakoni, Huvudkontor, HR-avdelningen

Adress
Bräcke diakoni, Huvudkontor, HR-avdelningen
Bräcke Västergårdsväg 5
41877 Göteborg

Kontorsadress
Bräcke Västergårdsväg 5

Jobbnummer
3694042

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke diakoni, Huvudkontor, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke diakoni, Huvudkontor, HR-avdelningen: