HR-specialist till HR helpdesk i Östersund
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Östersund
2022-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-specialist till HR helpdesk i Östersund" (publicerad 2024-10-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall,
Ljusdal eller i
hela Sverige Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.HR-frågor, service och utvecklingsarbete
HR Helpdesk har som uppdrag att ge Försäkringskassans chefer stöd i personalrelaterade frågor, samt ge medarbetare och externa kontakter information om avtal, riktlinjer etc. Som HR-specialist koordinerar och besvarar du bland annat frågor gällande avtal och arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö samt utbildning. Kontakterna sker via telefon eller e-post. I arbetet ingår även att koordinera delar av vår rekryteringsprocess genom att administrera beslut som rör förändringar i anställningar och se till att information når ut till olika delar i organisationen. Andra administrativa uppgifter förekommer också, såsom arkivhantering och utlämnande av allmänna handlingar. Du deltar även i förbättringsarbete och utveckling av HR:s processer.
Som medarbetare på Försäkringskassan hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
• har examen från högskola, gärna inom personalområdet, eller har erfarenheter som kan prövas likvärdiga
• har goda kunskaper inom HR och personaladministration
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• är handlingskraftig och realiserar planer
• har god kommunikativ förmåga
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av att arbeta i personalarkiv
• har erfarenhet av att arbeta i personalsystem, tex Chefens vy
• är serviceorienterad
• har goda kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2022-12-22Övrig informationEn tjänst, tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse med placering i Östersund. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
KontaktChef: Helena Vestlund, tel. 010-111 60 43 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Monika Havenfyr, tel. 010-112 99 01 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Siv Norlin, tel. 010-116 06 76, Saco-S: Cecilia Silverson, tel. 010-115 26 18 och Seko: Johanna Grundström, tel. 101-115 30 44.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 22 januari. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 7286911
Observera att sista ansökningsdag har passerat.