HR-specialist till HR helpdesk i Östersund

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall, Ljusdal eller i hela Sverige

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.HR-frågor, service och utvecklingsarbete
HR Helpdesk har som uppdrag att ge Försäkringskassans chefer stöd i personalrelaterade frågor, samt ge medarbetare och externa kontakter information om avtal, riktlinjer etc. Som HR-specialist koordinerar och besvarar du bland annat frågor gällande avtal och arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö samt utbildning. Kontakterna sker via telefon eller e-post. I arbetet ingår även att koordinera delar av vår rekryteringsprocess genom att administrera beslut som rör förändringar i anställningar och se till att information når ut till olika delar i organisationen. Andra administrativa uppgifter förekommer också, såsom arkivhantering och utlämnande av allmänna handlingar. Du deltar även i förbättringsarbete och utveckling av HR:s processer.

Som medarbetare på Försäkringskassan hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som

• har examen från högskola, gärna inom personalområdet, eller har erfarenheter som kan prövas likvärdiga
• har goda kunskaper inom HR och personaladministration
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• är handlingskraftig och realiserar planer
• har god kommunikativ förmåga
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt.

Det är meriterande om du

• har erfarenhet av att arbeta i personalarkiv
• har erfarenhet av att arbeta i personalsystem, tex Chefens vy
• är serviceorienterad
• har goda kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2022-12-22

Övrig information
En tjänst, tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse med placering i Östersund. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontakt
Chef: Helena Vestlund, tel. 010-111 60 43 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Monika Havenfyr, tel. 010-112 99 01 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Siv Norlin, tel. 010-116 06 76, Saco-S: Cecilia Silverson, tel. 010-115 26 18 och Seko: Johanna Grundström, tel. 101-115 30 44.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 22 januari. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Försäkringskassan (org.nr 202100-5521), http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss

Jobbnummer
7286911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: