HR-specialist
A&O Ansvar och Omsorg AB / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos A&O Ansvar och Omsorg AB i Norrköping,
Söderköping,
Nyköping,
Tranås,
Järfälla eller i
hela Sverige A&O Ansvar och Omsorg AB är ett vårdföretag som funnits sedan 1993. Företaget har verksamhet i flera kommuner och sysselsätter omkring 2600 medarbetare inom äldreomsorg och primärvård. A&O vill skapa en positiv miljö och omsorg för människor i behov av särskilt boende och vård. Vårt mål är att man ska känna värme, omtanke och trygghet och ha kvar sin personliga integritet hela livet.
Vi befinner oss i en expansionsfas, och behöver därför förstärka vårt huvudkontor med en HR-specialist. Du kommer huvudsakligen att arbeta med support mot våra enheter. Allt arbete sker i nära samarbete med administrativ chef, områdeschefer och kvalitetsutvecklare.
Publiceringsdatum2019-02-04Dina arbetsuppgifterSom HR-specialist är du ett viktigt konsultativt stöd till våra chefer i HR-frågor. Exempel på några av dina arbetsuppgifter
• Stötta företagets chefer inom t.ex. arbetsmiljö och arbetsrätt samt andra personalfrågor
• Stötta företagets chefer i fackliga förhandlingar
• Driva och vara delaktig i projekt inom HR-området
• Att vara konsultativ och rådgivande till chefer inom rekrytering med arbetsuppgifter som t.ex
framtagande av kravprofil, delta vid intervjuer samt vara rådgivande inom regelverk och processer
kopplade till olika rekryteringsförfaranden.
• Vara behjälplig i avtalstolkningar och rådgivande inom arbetsrätt
• Stödja och vara rådgivande till chefer i det systematiska arbetsmiljöarbete och
rehabiliteringsarbete
• Vara rådgivare till chefer gällande frågor som ska förhandlas/informeras om till fackliga parter.
• Ansvara för företagets olika undersökningar bl.a. medarbetarundersökning
• Ansvara för lönekartläggningen
• Uppföljning och utveckling av processer inom sjukfrånvaro och rehabilitering
• Vidare ingår det att hålla i och utforma utbildningar i HR-processer, arbetsrätt och interna verktyg
KvalifikationerVi söker dig som har en dokumenterad HR-utbildning. För att lyckas i rollen krävs att du har minst tre års erfarenhet av att arbeta med generella HR-frågor, att du har mycket god kunskap i arbetsrätt- och arbetsmiljöfrågor och att du känner dig trygg i rollen som arbetsgivarrepresentant. Du har ett strukturerat förhållningssätt och söker lösningar i uppkomna problem där du fungerar konstruktivt både på egen hand och i grupp. Du uppskattar god kvalitet i ditt arbete och ser alltid till företagets bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en självklarhet. Du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. För tjänsten krävs det att du har B-körkort och att du talar flytande svenska i tal och skrift.
Anställningstyp/arbetstider100%. Tillträde snarast.
Arbetsort: Norrköping
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
KontaktAlexandra Schmidt, 011-180605, Administrativ Chef
Så ansöker duSista ansökningsdag 190303. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 3 mars 2019.
FöretagA&O Ansvar och Omsorg AB
Repslagaregatan 19
602 25 Norrköping
Telefonnummer: 011-180100
Mer information om företaget finner du på
http://www.ansvarochomsorg.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Fast anställning tills vidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagA&O Ansvar och Omsorg AB
AdressA&O Ansvar och Omsorg AB
Repslagaregatan 19
60225 Norrköping
KontorsadressRepslagaregatan 19, Norrköping
Jobbnummer 4592020
Observera att sista ansökningsdag har passerat.