HR-specialist
Statens Historiska Museer / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Historiska Museer i Stockholm,
Botkyrka,
Håbo,
Linköping,
Mölndal eller i
hela Sverige Du är ett bollplank och stöd till myndighetens chefer och chefsgrupper. Du kommer att ha både operativa och strategiska HR-uppgifter såsom, rekrytering, arbetsmiljöfrågor, löne- och avtalsfrågor, kultur och värdegrundsfrågor och kompetensförsörjning.
Vi vill att du har akademisk examen, personalvetare eller motsvarande. Du har arbetat minst 5 år inom HR-området och har självständigt drivit personalfrågor och givit kvalificerat HR-stöd till chefer och ledningsgrupper. Du ska ha bred erfarenhet inom hela HR-området och gärna vara specialiserad inom något område.
Du är professionell och ser HRs betydelse för organisationens måluppfyllelse. Du har hög integritet och lätt att samarbeta med chefer och kollegor. Du har förmågan att skapa förtroendefulla relationer, är analytisk, lyhörd och prestigelös. Du har en utvecklad kommunikativ förmåga och är utvecklingsorienterad, drivande och uthållig.
Det är en fördel om du jobbat i offentliga organisationer, gärna staten, men vi ser gärna att du även tillför erfarenheter från den privata sektorn.
Meriterande
• Medverkat i förändringsprocesser och förbättringsarbete
• Erfarenheter av en konsultativ roll
• Kunskaper om metoder för kartläggning och analyser inom HR
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Museiverksamheten utgörs av såväl linjeverksamhet, inom ramen för förvaltningen av samlingarna och den publika verksamheten, som av olika slags projekt för t.ex. forskning och utveckling samt utställningsproduktioner. Vidare, ingår tjänsteexport, försäljning av varor i museernas butiker samt lokaluthyrning för konferenser och till restauratörer. Uppdragsverksamheten omfattar alltifrån arkeologiska förundersökningar och undersökningar till prospektering eller specialiserad arkeologi.
Administrativa avdelningen ger stöd och service till SHMM:s verksamheter genom att svara för ekonomi, HR, IT, arkiv, registratur, lokaler, upphandlingar och inköp samt intern service. HR-funktionen består av tre specialisttjänster varav en av dessa tjänster är vakant. I myndigheten finns även en löneassistent.
Varaktighet, arbetstid
Anställningen är tillsvidare med provanställning om sex månader. Tjänsten avser heltid och är organisatorisk placerad i centrala Stockholm. Eftersom vår verksamhet finns i stora delar av landet så förekommer det en del resor i tjänsten.
Publiceringsdatum2017-10-03Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-24
KontaktHåkan Larsson 0851955625
Emelie Gloza 0851955607
FöretagSTATENS HISTORISKA MUSEER
AdressSTATENS HISTORISKA MUSEER
BOX 5428
11484 STOCKHOLM
KontorsadressStorgatan 41
Jobbnummer 3730365
Observera att sista ansökningsdag har passerat.