HR-specialist

Bolagsverket, Stab / Administratörsjobb / Sundsvall
2024-09-03


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Stab i Sundsvall

Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.

Publiceringsdatum
2024-09-03

Arbetsuppgifter
Nu behöver vi stärka upp med en HR-specialist till vårt HR-team som idag består av sex engagerade medarbetare.

I rollen som HR-specialist arbetar du med rådgivning till chefer inom myndigheten. Du ger kvalitetssäkert, konstruktivt och operativt stöd utifrån verksamhetens behov.

Har du erfarenhet av lönebildning och trivs i en roll där ditt fokus är att stödja chefer i hela lönebildningsområdet? Gillar du dessutom att jobba konsultativt och verksamhetsnära, då kan det här vara en roll för dig!

Du kommer att leda och samordna myndighetens lönebildningsarbete vilket bland annat innefattar lönesättning vid nyanställningar och årliga lönerevision- och lönekartläggningsprocesser. Du kommer vara ett stöd i frågor kopplade till centrala och lokala avtal om lön och andra ersättningar. Inom dessa frågor kommer du arbeta i HR-/lönesystemet Heroma.

Du ansvarar tillsammans med övriga HR-specialister och HR-administratörer för att hantera verksamhetens löpande behov av stöd och service inom hela HR-området. En stor del handlar om att ge stöd och service i rekrytering- och anställningsprocessens olika steg.

Inom HR arbetar vi agilt och teambaserat och tillsammans med dina kollegor bidrar du till enhetens utveckling av processer och arbetssätt.

Som HR-specialist är det viktigt att du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning. Vi ser det som självklart att du omvärldsbevakar och trendspanar inom ditt expertområde.

Kvalifikationer
Vi söker dig som samarbetar bra med andra samtidigt som du är självgående, strukturerad och driver ditt eget arbete framåt.

Då du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor utgår vi från att du trivs med att arbeta i team och har en hög servicekänsla. I rollen kommer du ha många kontakter och vi förutsätter att du är kommunikativ och duktig på att skapa och bibehålla goda relationer.

Som person är du stabil och trivs i en dynamisk miljö där du ser möjligheter i förändring. Vidare är du öppen för att prova nya arbetssätt och ny teknik.

Förutom det har du även:

• relevant akademisk examen eller kompetens som utvecklats utifrån flerårig erfarenhet av arbetsområdet och som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• flerårig erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete, specifikt inom lönebildning och med konsultativt chefsstöd
• erfarenhet av att tolka och tillämpa arbetsrättsliga lagar och avtal
• erfarenhet av att arbeta i digitala HR-system
• god förmåga i svenska språket i både tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av statliga villkorsavtal och särregleringar.

Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AD 3989/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bolagsverket (org.nr 202100-5489)

Arbetsplats
Bolagsverket, Stab

Kontakt
Enhetschef HR- och fastighet
Lena Munther
+46 70-282 52 13

Jobbnummer
8877194


Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Stab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Stab: