HR-specialist
Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker en HR-specialist till en kommun i södra Stockholm! Förvaltningen är inne i en spännande fas där vi driver ett projekt som ska leda till en helt digital samhällsbyggnadsprocess till år 2025. Detta påverkar hela förvaltningen och vi söker dig som vill vara med på vår utvecklingsresa. Här kommer du att ha en viktig roll och vara ett utvecklingsstöd inom strategiska områden som förändringsledning och projektledning i nära samarbete med våra verksamhetsutvecklare.
Konsultuppdraget sträcker sig från 10 oktober 2022 till 23 april 2023 med möjlighet till förlängning. Är du intresserad av uppdraget? Välkommen att skicka in en ansökan!
Publiceringsdatum2022-09-30Om tjänstenI rollen som HR specialist kommer du att stödja och coacha chefer inom ditt område inom hela kompetensförsörjningsprocessen med bland annat arbetsmiljöfrågor, rekrytering, samverkan/förhandling, statistik, löneöversyn och kompetensförsörjning. Du kommer att arbeta proaktivt för att se vilka kompetensutvecklingsinsatser som organisationen har behov av på kort- och lång sikt och samtidigt utbilda inom de frågor som rör HR-område.
Vem är du?
Vi söker dig med:
• Akademisk utbildning inom personal- och arbetsvetenskap, beteendevetenskap, arbetsmiljö, förändringsledning eller annan förvärvad kunskap som motsvarar detta.
• God sakkompetens inom flera HR-processer, där bland gärna employer brandning
• Hög kompetens inom förändringsledning
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet från offentlig verksamhet, eller annan politisk styrd organisation
• Erfarenhet av ett flertal utvecklings- och digitaliseringsprojekt.
• Kännedom om metoder för processledning (exempelvis Lean-filosofin) samt förändringsledning (exempelvis Adkar).
Vi söker dig som har ett stort eget driv och i arbetet är du den som tar initiativ och sätter igång aktiviteter där du ser att saker behöver förändras eller förbättras. Du är trygg i din roll och person, samtidigt som du har ett sinne för att kunna lyssna in vad verksamheten behöver för att sedan omvandla det till handling. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan därmed snabbt ändra synsätt. Du har en god samarbetsförmåga och är kunskapsresurs för andra inom ditt ansvarsområde, och ser kopplingen på hur detta göra att ni tillsammans kan nå gemensamt uppsatta mål. Du arbetar självständigt och strukturerat med god förmåga att organisera, planera och prioritera ditt arbete effektivt.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "66002".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Office Professionals AB
Kontakt Tove Isaksson
tove.isaksson@poolia.se 072-177 59 30 Jobbnummer 7031233
Observera att sista ansökningsdag har passerat.