HR-Partner till Benders huvudkontor
Benders Sverige AB, Edsvära / Administratörsjobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Vara,
Grästorp,
Herrljunga,
Vårgårda,
Lidköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Benders Sverige AB, Edsvära i Vara Benderskoncernen är en av Nordens ledande tillverkare inom byggsektorn. Företagets huvudkontor finns i Edsvära i hjärtat av Västergötland och dotterbolag finns i 6 länder. Familjen Bender äger och leder företaget sedan 1960 och idag är vi ca 900 anställda och omsätter ca 3 miljarder per år.
Vårt uppdrag som HR-avdelning är att strategiskt utveckla våra HR-processer och att ge konsultativt stöd till organisationens chefer samt ansvara för löneutbetalning till koncernens samtliga medarbetare i Sverige.
HR-teamet på Benders består av 7 medarbetare där även lönefunktionen ingår.
Vi söker nu en HR-partner till vårt HR team vid Benders huvudkontor i Edsvära.
Vad innebär rollen?
Som HR-Partner på Benders arbetar du i en bred roll inom hela HR-området. Rollen är verksamhetsnära och uppdraget består till huvudsak i att stötta bolagets chefer kring frågor såsom rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt, avtalstolkningar samt fackliga förhandlingar. En viktig del i arbetet är att driva utveckling av arbetssätt och rutiner inom ansvarsområdet. Som HR-Partner arbetar du i en flexibel roll där du har du stor möjlighet att påverka din arbetsdag och uppdrag.
Vem söker vi?
Vi söker dig som arbetar med ett driv och engagemang. Du arbetar strukturerat och har integritet i ditt arbete. Du drivs av att supportera och coacha verksamhetens chefer och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer. Du besitter en god pedagogisk förmåga och räds inte att ställa krav samt följa upp dessa. Du stimuleras av att utveckla och förbättra arbetsmetoder samt digitala systemlösningar.
Vi ser att du har universitets- eller högskoleutbildning från Personalvetarprogrammet eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt erfarenhet av kvalificerat HR-arbete.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som kan vara flexibel i ditt arbete och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi söker en glad och positiv person som bidrar till gruppens goda stämning och resultat.
Benders är en koncern i ständig expansion och förändring, där snabba beslut präglar verksamheten. Du måste kunna hantera tvära omkast och se utmaningen i att jobba i en föränderlig miljö.
Eftersom tjänsten innebär en del resor är körkort ett krav.
Vi erbjuder
Intressanta arbetsuppgifter i ett familjeägt företag som är mycket expansivt och under ständig utveckling. Tillsammans har teamet ett stort engagemang och vi är måna om att du ska känna dig som en i gänget.
Publiceringsdatum2024-03-07Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid vårt huvudkontor i Edsvära.
Tillträde enligt överenskommelse.
Frågor om tjänsten besvaras av HR-chef Karin Svensson, telefonnummer 010-888 02 90 eller HR-Partner Julia Longnell, telefonnummer 010-888 02 71.
Sista ansökningsdag är 2024-03-21. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Som ett led i vårt systematiska säkerhetsarbete och för att säkerställa en säker arbetsmiljö, drogtestar vi alltid dig som kandidat innan anställningsavtal upprättas. Drogtest sker genom hårtest.
• ---------------------------------------------------------------------------------------
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemanings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/4".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Benders Sverige AB (org.nr 556233-3970)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Benders Sverige AB, Edsvära
Kontakt Karin Svensson
010-8880290 Jobbnummer 8524888
Observera att sista ansökningsdag har passerat.