HR-partner med inriktning controlling och analys
Trafikverket / Administratörsjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge,
Falun,
Smedjebacken,
Fagersta,
Vansbro eller i
hela Sverige Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.
Vi på Trafikledning arbetar proaktivt för att resenärer och trafikanter samt näringsliv ska få ökade möjligheter att bättre planera och genomföra sin resa. Vår verksamhet har både nationellt och regionalt fokus med många roller som arbetar med trafikslagsövergripande uppgifter. På Trafikledning kan du verkligen bidra till att skapa förtroende för Trafikverket och samhällsutvecklingen!
Trafikledning leder och övervakar trafiken på 98 400 km statliga vägar och 12 000 km statliga järnvägar. Det är vår uppgift att se till att våra vägar är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell. På Trafikledning ger vi service dygnet runt, året om - för att skapa goda möjligheter för resenärer, trafikanter och godstransporter.
Arbetsuppgifter
Som HR-partner med inriktning controlling och analys arbetar du självständigt med att utveckla, följa upp, utvärdera och analysera relevanta personalstrategiska nyckeltal för den operativa verksamheten inom verksamhetsområde Trafikledning.
Vi har ett stort behov av att utveckla vårt sätt att arbeta med att följa, analysera och prognosticera personalsituationen i vår operativa dygnet runt-verksamhet och där kommer du att ha en viktig roll. Tjänsten är ny vilket innebär stora möjligheter att själv utveckla dina arbetssätt tillsammans med HR-chefen och övriga kollegor på avdelningen.
Du utvecklar stöd för bedömning av lämplig bemanning i nära samarbete med cheferna för verksamheten.
Du följer upp våra bemanningsplaner, personalnyckeltal och andra relevanta nyckeltal samt gör relevanta jämförelser och sammanställningar för rapportering till bland annat ledningen.
Vår planering och uppföljning sker i nära samarbete med vår avdelning för Ekonomi och styrning.
Dina analyser ska vara ett stöd för ledning och organisation att hitta lämpliga resursnivåer för att vara kostnadseffektiva, erbjuda en tillfredsställande arbetsmiljö och en attraktiv arbetsplats.
Då vi är en nationell organisation spridd över landet förekommer resor i tjänsten.
Du har högskoleexamen inom HR-området eller annan beteendevetenskaplig examen (180 hp) alternativt annan utbildning inkl. erfarenhet som vi sammantaget bedömer likvärdigt.
Det är meriterande med fördjupade kunskaper i statistik.
Du har tre till fem års erfarenhet av självständigt HR-arbete och då företrädesvis med personalekonomisk uppföljning och analyser.
Vi ser som meriterande att du har arbetat, och har erfarenhet av hur planering och uppföljning går till i en större organisation.
Du behöver vara självgående, analytisk och strukturerad med en förmåga att prioritera utifrån en helhetssyn och verksamhetens bästa. Då arbetet innebär mycket kontakter med chefer, fackliga företrädare och medarbetare lägger vi stor vikt vid att du är kommunikativ och har lätt för att skapa och upprätthålla långsiktiga relationer.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Provanställning 6 månader
Publiceringsdatum2018-01-22ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-06
Ange följande referens när du ansöker: 17:2017:157
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÖrjan Falegård
orjan.falegard@trafikverket.se 010-123 8254
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Röda vägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 3916913
Observera att sista ansökningsdag har passerat.