HR-partner

Lindbytvätten AB / Administratörsjobb / Borgholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borgholm, Mönsterås, Kalmar, Mörbylånga, Oskarshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindbytvätten AB i Borgholm

HR-partner till Lindbytvätten i Borgholm
Om arbetsplatsen
Vill du bli en del av Lindbytvättens fortsatta utveckling? Lindbytvätten har de senaste 30 åren gått från 8 till 66 medarbetare och fortsätter att expandera. Tvätteriet i Lindby startade 1941 som ett andelstvätteri för privat tvätt. Efterhand utökades verksamheten med tvätt från industrier, hotell och restauranger. Familjen Streijffert tog över 1991 då Lindbytvätten AB såg dagens ljus och har varit i familjens ägo sedan dess.
Vi söker nu en HR-partner som kan guida oss mot nya mål och utmaningar inom bland annat avtal, arbetsmiljö, rekrytering, lön, löneutveckling, kompetensutbildning och medarbetarutveckling. Dessutom kommer tjänsten vara inriktad på ansvarsområden inom det utvecklade ledningssystem, kvalitet och miljöarbetet som finns i företaget. Lindbytvätten är ISO 9001, 14 001 och 45 001 certifierade samt Svanenmärkta sedan 2008. Vi vill fortsätta att vara det familjära företaget i vår framtida expansion. Vill du bli en del av vår engagerade gemenskap? Sök redan idag då vi intervjuar löpande!

Publiceringsdatum
2024-08-01

Dina arbetsuppgifter
Som vår HR-partner är du en del av vår ledningsgrupp och blir vår expert på aktuella och kommande HR-frågor inom våra avtalsområden. Du ska också på ett coachande och vägledande sätt hjälpa till att utveckla våra chefer och arbetsledare inom arbetsmiljöarbete, kvalité- och miljöarbete samt medarbetarutveckling.
Du kommer att bland annat ansvara för
Lönefrågor, lönehantering och löneutvecklingsprocessen för våra medarbetare
Medarbetarutveckling i form av karriärutveckling och utbildning
Upprättande av en personalhandbok
Rekrytering och Onbording för nya medarbetare
Vara ett operativt stöd till chefer i hantering av rehabiliteringsärenden och löpande genomlysning av sjukfrånvaron.
Övergripande ansvarar för att utveckla och upprätthålla ledningssystemet samt ISO-standardens krav (ISO:9001, ISO:14001 och ISO:45001).

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom HR-området eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
Kunskap och erfarenhet i arbetsrättsliga frågor
Förhandlingsvana
Kommunikativ förmåga i tal och skrift.
Datavana från Office

Meriterande
Erfarenhet av rehabiliteringsärenden
Erfarenhet av att genomföra internutbildningar.
Minst 3 års erfarenhet inom HR
Ledningssystem för kvalité, miljö och arbetsmiljö.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde till tjänsten efter överenskommelse.

Så ansöker du
Ansök senast: 2024-08-31

Ersättning
Löneform: Månadslön
Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Arbetstid: Dagtid

Kontaktuppgifter för detta jobb
Rikard Streijffert
070 303 77 97
rikard@lindbytvatten.se

Övrig information
Vår vision: Sveriges ledande företag för hållbara och smarta textillösningar.
Vårt uppträdande gentemot medarbetare, kunder, leverantörer, myndigheter samt övriga som vi har kontakt med, skall genomsyras av våra värderingar - PEG.
Professionalism: kunskap, kvalité och förbättring.
Engagemang: vilja, intresse och positivism.
Gemenskap: laget före jaget, trygghet och behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-31
E-post: rikard@lindbytvatten.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HR-partner".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindbytvätten AB (org.nr 556419-5153), https://lindbytvatten.se/
Lindbyvägen 116 (visa karta)
387 94  BORGHOLM

Jobbnummer
8819911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindbytvätten AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindbytvätten AB: