HR-koordinator

Länsförsäkringar Södermanland / Administratörsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsförsäkringar Södermanland i Nyköping, Katrineholm, Strängnäs, Eskilstuna eller i hela Sverige

Länsförsäkringar Södermanland

Vi söker en HR-koordinator. HR-avdelningen består av grupperna HR och Miljöer där vi är 6 kollegor (med dig) som samarbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare i trivsamma miljöer. Önskvärd placering vid vårt kontor i Nyköping men placering vid något av våra övriga kontor i Södermanland kan diskuteras. Möjlighet till viss del arbete hemifrån erbjuds.

Om jobbet
Rollen som HR-koordinator är ny och kommer att formas tillsammans med dig som blir vår nya kollega. Rollen ska stötta organisationen i personaladministrativa frågor inom funktionerna kompetensförsörjning/ kompetensutveckling, lön och personalförmåner, arbetsrätt och övriga regelkrav samt hälsa och arbetsmiljö. Parallellt innebär rollen även att vara delaktig i projekt och aktiviteter inom ramen för HR-avdelningens arbete. Företagskulturen är ett genomgående arbete som HR driver och som du som HR-koordinator förväntas bidra i.

Rollen innebär bland annat följande arbetsuppgifter:
* Hantera och koordinera personaladministrativa frågor gällande medarbetarsystemet, rapporter, pensioner, försäkringar, personalförmåner etc
* Stötta i HR-processerna
* Samordna årliga lönerevisioner och lönekartläggningar
* Bevaka och koordinera HR:s mejllåda
* Hantera personalakter (gallring, arkivering etc.)
* Ta fram statistik
* Uppdatera intranätet
* Samordna och koordinera personalsammankomster och bolagsresor

Anställningsform: tillsvidare
Omfattning: heltid
Startdatum: så snart som möjligt

Publiceringsdatum
2022-03-11

Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för denna tjänst är det ett krav att du har:
* examen från personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning
* minst 5 års arbetslivserfarenhet, varav minst 2 år inom HR-området
* god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
* god förmåga att använda dator som främsta arbetsredskap
* B-körkort

Det är meriterande om du dessutom har:
* erfarenhet från lönerevisioner, lönekartläggning, rekryteringar och kompetensutveckling
* kunskaper i arbetsrätt
* kunskaper om GDPR
* vana att läsa och tolka avtal
* erfarenhet från bank och försäkring

Dina personliga egenskaper
I rollen som HR-koordinator är samverkan och samarbete en framgångsfaktor. Du har lätt för att förmedla information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt samt har förmåga att lyssna på och förstå behovet av stöd i organisationen. Du är duktig på att planera, organisera och följa upp ditt arbete. Att du är kommunikativ, strukturerad och relationsbyggande är en förutsättning för att framgångsrikt klara uppdraget. Vidare har du en hög integritet samt kan hantera oväntade situationer med ett bevarat lugn och fokus.

Länsförsäkringar Södermanland är inne i en spännande utvecklingsfas så det är viktigt att du är anpassningsbar och gillar möjligheten att bidra till utvecklingsarbetet inom bolaget.
Vi söker dig med rätt personlighet, kompetens och erfarenhet för tjänsten. Bolagets målsättning är att vår organisation ska spegla mångfalden bland våra kunder.

Övrig information och kontaktuppgifter
Tjänsten är tillgänglig att söka via vårt rekryteringssystem till och med den 2022-03-20. Du söker genom att bifoga CV och att besvara de frågor du får efter att ha klickat på "ansök". Vi undanber oss personligt brev, dels för att underlätta ansökningssteget för dig och dels för att minska risken för subjektiva bedömningar vid urvalsarbetet. Vi arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess och tillämpar tester under processen. Urvalsarbetet påbörjas efter sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan, via vårt rekryteringssystem.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta HR-chef Christina Ek på tfn 0155-484171 alt 070-5443868.
Fackliga kontaktpersoner: Teresia Devell, Forena, tfn 0155-484168, och Åsa Almgren Johnson, SACO, tfn 0155-483811.

Vill du vara en del av något större?
För dig som jobbar hos oss på Länsförsäkringar Södermanland blir det en del av din vardag att varje dag kunna bidra till något större. Du blir en del av ett företag som står närmast sina kunder. Vi utvecklar tillsammans det samhälle som finns runt omkring oss, både långsiktigt och förebyggande. På så sätt kan du vara med och tillföra ett varaktigt värde som går utanför ditt eget arbete. Tillsammans skapar vi trygghet och möjligheter för alla sörmlänningar, för all tid. Vår ambition är att ha de nöjdaste kunderna och att vara länets bästa arbetsplats.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Undefined

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Länsförsäkringar Södermanland

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2531-38351766".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Länsförsäkringar Södermanland (org.nr 519000-6519)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Åsa Almgren Johnson
0707819547

Jobbnummer
6426622

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsförsäkringar Södermanland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsförsäkringar Södermanland: