Hr-koordinator
Lindström & Sondén AB / Administratörsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindström & Sondén AB i Ängelholm,
Båstad,
Klippan,
Helsingborg eller i
hela Sverige LSBolagen fortsätter att växa och just nu söker vi en HR-koordinator till vårt kontor i Ängelholm.
Publiceringsdatum2021-03-04Dina arbetsuppgifterDu kommer att vara den som sköter merparten av vårt operativa HR-arbetet som rör våra snart 40 medarbetare. Vi är ett företag i tillväxt vilket innebär att det varje dag finns nya spännande utmaningar. Du kommer hantera allt från rekryteringar till att se till att vi har de roligaste personaleventen. Vi sätter ett stort värde i ha en välmående personal och vill att du ska vara spindeln i nätet till att vår personal trivs hos oss.
Vi tror att du är tidigt i din karriär och ser detta som en möjlighet att utvecklas tillsammans med oss inom HR-området.
Du kommer att arbeta nära vår ledningsgrupp och rapportera till HR-ansvarig. En sammanfattning av arbetsuppgifterna i korthet:
• Du kommer att vara den som driver våra rekryteringar framåt i form av att scanna CVn och hålla förintervjuer innan våra områdesansvariga tar över.
• Hantera onboarding och avslutsprocess
• Adminsitrativa bitar kring anställningskontrakt och lönebearbetning
• Hantera personalvård & personalaktiviteter
• Ha hand om vårt arbetsmiljöarbete
• Hålla i vår årliga medarbetarundersökning
KvalifikationerVi tror att du har någon sorts tidigare erfarenhet av HR-arbete eller utbildning. Din absolut bästa merit är dock ett brinnande intresse och vilja utvecklas inom HR! Vi tror även att du:
• är ordningsam och strukturerad, och uppskattar de administrativa delarna av arbetet
• är datorvan
• kan arbeta självständigt och är van att ta ansvar
• gillar att samarbeta och har bra kommunikationsförmåga
Om Lindström & Sondén
LSBolagen säljer exklusiva produkter för kök och vinlagring. Huvuddelen av vår försäljning utgörs av vinkylar, spisar och utekök. Vi har byggt upp egna varumärken samtidigt som vi är distributör för flera världsledande varumärken i sin nisch, däribland franska Climadiff och italienska Lofra.
Vår försäljning sker både via våra egna webbplatser, 35 till antalet, samt via återförsäljare. Under 2020 omsatte bolaget 157 Mkr och har en fortsatt pågående tillväxtplan. Vi finns i dagsläget i 10 länder och planerar att fortsätta växa både på våra befintliga marknader och nya marknader.
För att göra allt detta möjligt är vi idag 30 glada medarbetare på vårt kontor i Ängelholm och därtill 6 medarbetare på vårt lager. Vi är ett ungt team som präglas av mycket driv och energi.
Vi har under årens lopp fått flera utmärkelser såsom årets företag i Ängelholm, DI Gasell och Superföretag enligt Veckan affärer. Sedan 2019 är vi även del av BHG Group (
https://www.wearebhg.com/), ett av Sveriges största ehandelsföretag som omsätter över 9 miljarder kr.
Läs mer om oss på (
https://app.teamtailor.com/companies/dQPaq2FuXOg/jobs/1075570/edit/www.lsbolagen.com)Din ansökan - Viktig information
Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande! Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev i PDF-format, och för att visa att du har läst instruktionerna vill vi att du någonstans i texten skriver "Jag är er nya HR-koordinator".
Rekrytering sker fortlöpande. Tjänsten söker Du genom att klicka på "Skicka ansökan" i annonsen:
https://lindstromsondenab.teamtailor.com/jobs/preview/f4655425-f985-4700-beea-7229dd315da7Kontaktperson: Erik Sondén Frågor besvaras på
jobb@lsbolagen.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLindström & Sondén AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lindström & Sondén AB (org.nr 556762-7392),
http://www.lsbolagen.com Jobbnummer 5610423
Observera att sista ansökningsdag har passerat.