HR-koordinator
Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Botkyrka
2014-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-koordinator" (publicerad 2014-10-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Botkyrka,
Stockholm eller i
hela Sverige Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med nära 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen har 1 400 anställda och vi omsätter årligen 900 miljoner kronor.
Du är centralt placerad i förvaltningen och kommer att ingå i enheten stöd och utveckling med placering i Tumba. Enheten arbetar förvaltningsövergripande med utredningsuppdrag, IT, HR, kommunikation, fastighetssamordning samt administration.
Tillsammans med två kollegor utgör du HR-teamet och arbetar på uppdrag av chefer i förvaltningen. Du kommer även att utgöra en resurs i det kommunövergripande arbetet inom området tillsammans med kommunens övriga HR-specialister och HR-chef.
Publiceringsdatum2014-09-16Arbetsuppgifter• vara chefer behjälplig att skriva anställningsavtal, tjänstgöringsbetyg samt andra personaladministrativa göromål
• ansvara för administration av medarbetarundersökning, i detta ingår även att informera chefer om systemet
• ansvara för hantering och administration av LAS-frågor
• hålla i förvaltningens säkerhetsfrågor (såsom kris och akutpärm och administration i vårt system för systematiskt säkerhetsarbete: Marshplus)
• vid behov informera och utbilda chefer i förekommande HR-områden
Vidare innebär tjänsten att du kommer att arbeta med försäkringar och pensioner i förekommande fall, arbetet innebär också ett tätt samarbete med kommunens centrala löneenhet.
KvalifikationerVi söker dig:
• med erfarenhet av arbete som koordinator eller assistent inom HR eller så har du en bakgrund som löneassistent men vill ta ett steg närmare HR
• med PA-utbildning eller motsvarande på universitetsnivå
Du
• har lätt för att skapa förtroendefulla relationer
• är serviceminded och lösningsfokuserad
• har mycket lätt att kommunicera i tal och skrift
Vidare är du strukturerad, prestigelös samt har mycket lätt för att samarbeta.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet!
ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp!
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Under januari år 2015. Tjänsten är ett vik. på 1 år
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-30
Ange följande referens när du ansöker: A311079
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSebastian Klun, HR-specialist 08-530 613 64
Pia Bornevi, Chef stöd och utveckling 08-530 612 90
Susanne Lindeberg, HR-koordinator 08-530 618 64
FöretagBotkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressBotkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
MUNKHÄTTEVÄGEN 45
14785 TUMBA
KontorsadressMUNKHÄTTEVÄGEN 45 14785 TUMBA
Jobbnummer 1997987
Observera att sista ansökningsdag har passerat.