HR-konsult, inriktning rekrytering

Gävle kommun, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, HR-avdelningen i Gävle

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.

Gävle kommun är länets största arbetsgivare och vårt rekryteringsbehov är stort under de närmaste tio åren för att klara vår kompetensförsörjning.

Att rekrytera, behålla och utveckla kompetens i organisationen är ett starkt konkurrensmedel och möjliggör att verksamheten har fortsatt hög kvalitet och god måluppfyllelse. Rekryteringsarbetet är en del i att öka Gävle kommuns attraktionskraft som arbetsgivare såväl internt som externt samt vara en bärare av Gävle kommuns arbetsgivarvarumärke.

Arbetet som HR-konsult med inriktning rekrytering är placerat inom enheten för HR-utveckling på HR-avdelningen, som är en av kommunledningskontorets sex avdelningar. HR-avdelningen har en koncernövergripande roll i arbetsgivarfrågor men är också en stödjande funktion till förvaltningar och bolag.

Gör Gävle kompetensrikt! Nu söker vi en HR-konsult med inriktning rekrytering.


Publiceringsdatum
2017-03-03

Arbetsuppgifter
Det finns en stor efterfrågan på stöd i rekryteringsarbetet hos våra chefer och därför söker vi ytterligare en kollega till vårt gemensamma rekryteringsteam som idag består av tre rekryterare och en rekryteringsadministratör. Det gemensamma rekryteringsstödet erbjuder ett kvalificerat stöd till chefer i rekrytering av chefer och specialister. Arbetet omfattar också att driva utveckling och kvalitetssäkring av rekryteringsprocessen i hela Gävle kommun.

Arbetet innebär ansvar för hela rekryteringsprocessen som omfattar behovs- och kravprofilsanalys, utformning av annons och annonseringsplan, tidplan, urvalsarbete, intervjuer, referenstagning samt uppföljning av genomförd rekrytering. Som rekryterare kommer du också att ansvara för utbildningsinsatser och presentationer inom rekryteringsområdet i olika forum på våra förvaltningar.

I rollen ingår att samarbeta med alla förvaltningar inom kommunen och att samordna och skräddarsy lösningar för att skapa mervärde och effektiva processer.


Kvalifikationer
Du har förmodligen en liknande roll idag och lockas av att få verka i en organisation där bemötande, kvalitet och samarbete är värdegrunden. För att passa in i vårt team delar du vårt intresse för möte med människor och hantverket rekrytering. Ditt arbetssätt genomsyras av kvalitet och personligt engagemang.

Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med chefs- och specialistrekrytering. Du är van vid att ha många rekryteringsprocesser igång samtidigt vilket kräver att du har god planering och struktur i ditt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med testverktyg inom beteende och kompetens. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav.

Vi värnar om en hög kvalitet i vårt arbete och strävar efter att ge ett bra stöd till verksamheterna därför söker vi dig som är driven, kommunikativ, arbetar effektivt och levererar resultat. Du har stort kundfokus och förmågan att se och förstå verksamhetens behov. Du skapar förtroendefulla relationer med personer på olika nivåer i organisationen och har en vana att arbeta konsultativt.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-19
Ange följande referens när du ansöker: KLK 04/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Bjurman agneta.bjurman@gavle.se 026-17 81 85
Lena Persson lena.1.persson@gavle.se

Företag
Gävle kommun, HR-avdelningen

Adress
Gävle kommun, HR-avdelningen
Gävle kommun
80184 Gävle

Kontorsadress
80184

Jobbnummer
3353816

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, HR-avdelningen: