HR-konsult

Sandvikens kommun, Personalkontoret / Administratörsjobb / Sandviken
2023-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult" (publicerad 2024-02-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Personalkontoret i Sandviken

Personalkontoret ansvarar för att samordna och driva utveckling inom kommunens HR-processer. Personalkontoret ansvarar också för tolkning av lagar och avtal inom det arbetsrättsliga området och för hur kommunens anställningsvillkor och personalpolitik ska utformas. Det gör vi för att skapa förutsättningar för en god arbetsgivarpolitik som stärker kommunens arbetsgivarvarumärke och som ger oss en möjlighet att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla personal. Vi jobbar strategiskt med riktlinjer och rutiner, råd, stöd och omvärldsbevakning. Det ingår också i vårt ansvarsområde att utarbeta former för samverkan och dialog med arbetstagarorganisationerna samt att erbjuda chefs- och ledarskapsutbildningar. Hos oss hanteras löner för hela kommunkoncernen. Vårt arbete präglas av helhetssyn, samverkan och dialog. Tillsammans gör vi varandra och verksamheten bättre!

Personalkontoret består av en personal- och en löneenhet. På personalenheten arbetar HR-strateger, HR-controller, förhandlingschef, informationsassistent och HR-chef. Nu förstärker vi personalenheten med en ny tjänst som HR-konsult.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen

Publiceringsdatum
2023-01-10

Arbetsuppgifter
Som HR-konsult erbjuds du ett omväxlande och roligt uppdrag där du kommer att arbeta med verksamhetsnära stöd i personalfrågor till chefer inom kommunstyrelse- och samhällsbyggnadsförvaltningen.

Hos oss får du möjlighet att, med ditt HR-perspektiv och ett konsultativt och coachande förhållningssätt, bidra till att våra chefer och verksamheter får de bästa förutsättningarna att nå sina mål. Du kommer att arbeta inom hela personalområdet, med till exempel arbetsmiljö, kompetensförsörjning, arbetsrätt, löneöversyn och arbetsanpassning.

Rollen innebär ett stort eget ansvar att planera, genomföra och utveckla förvaltningarnas HR-arbete samt att utbilda chefer inom exempelvis arbetsrätt och arbetsmiljö. När du stöter på svårare utmaningar har du självklart enhetens HR-strateger med expertkompetens till din hjälp. Du har ett nära samarbete med oss andra på kontoret, förvaltningarnas chefer och andra HR-kollegor inom kommunen samt goda kontakter med fackliga parter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är flexibel och känner dig trygg med att arbeta inom hela personalområdet. Du gillar att ha en varierande arbetsvardag samt har lätt för att ställa om mellan olika uppgifter. Du är strukturerad och har fokus på att hitta lösningar. För att lyckas i rollen ser vi att du trivs med att arbeta självständigt, tar egna initiativ, ser till att slutföra uppdrag och har lätt för att prioritera.

Du är prestigelös och har förmågan att skapa goda förtroendefulla relationer. Vi ser att du har ett tydligt serviceinriktat och coachande förhållningssätt samt är bra på att lyssna in organisationens olika utmaningar för att på ett konstruktivt sätt, stötta och vägleda chefer att kunna hantera och lösa problem som uppstår. I ditt arbete agerar du med stor grad av personlig mognad och integritet.

För att lyckas i rollen ser vi att du:
• har universitets-/högskoleutbildning inom HR eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren ser som likvärdig
• har minst tre års erfarenhet av kvalificerat och brett HR-arbete
• har mycket god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift
• är lugn och kontrollerad i stressade situationer

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6-23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Personalkontoret

Kontakt
HR-chef
Johanna Kemi
johanna.kemi@sandviken.se
026-241996

Jobbnummer
7328976

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Personalkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Personalkontoret: