HR-konsult
Varbergs kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen i Varberg,
Mark eller i
hela Sverige I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Socialförvaltningens ansvarsområde omfattar omsorg om äldre och funktionsnedsatta, individ- och familjeomsorg samt hälso- och sjukvård. äldre- och handikappomsorg som individ- och familjeomsorg. Förvaltningen arbetar enligt en beställar-utförar-modell och verksamhet bedrivs både i kommunal och privat regi.
Förvaltningsledningsstaben har 25 medarbetare, och servar verksamheter och beslutsfattare i ett brett spektrum av frågor. Här finns funktioner för HR, administration, kommunikation, utveckling, kvalitet, IT/digitalisering, upphandling samt medicinskt ansvariga.
Publiceringsdatum2020-11-12ArbetsuppgifterHar du erfarenhet inom HR-området och söker nya utmaningar är detta tjänsten för dig!
HR-konsulterna på Socialförvaltningen arbetar med flertalet olika processer inom HR-området exempelvis: personalförsörjning, arbetsrätt, förhandling, arbetsmiljö, rehabilitering, ledarskap, lönefrågor, lönerevisionsprocessen och arbetsgivarvarumärke, Du, och dina två HR-konsultkollegor, växlar mellan att vara ett operativt chefsstöd och att vara strategisk expert i frågor som rör HR-området. När det gäller det strategiska arbetet har HR-konsulterna på förvaltningen delat upp olika processer mellan sig. Denna tjänst har extra inriktning mot rehabilitering, arbetsmiljö och arbetsrätt. Stort fokus ligger på hållbart arbetsliv, och att hitta sätt att hantera hög sjukfrånvaro i förvaltningens verksamheter. Fackliga organisationer, Kommunhälsan och Försäkringskassan är viktiga samarbetspartners.
KvalifikationerDu har en akademisk examen inom HR och flera års arbetslivserfarenhet inom området. Vi ser gärna att du har arbetat i offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper i rehabilitering, arbetsmiljö och arbetsrätt, och du är van att jobba självständigt med utredningar och kan även ingå i projekt. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och i skrift.
Som person är du drivande, ansvarstagande och strukturerad. Du trivs både som lagspelare och med självständigt arbete, och du kan balansera akuta uppdrag och mer långsiktigt arbete. Du skapar förtroendefulla relationer och kan växla mellan ett styrande och coachande förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Intervjuer till denna tjänst planeras till tis-ons vecka 51.
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast/enligt ök.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVarbergs kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A987241".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Varbergs kommun, Socialförvaltningen
Jobbnummer 5442550
Observera att sista ansökningsdag har passerat.