HR-konsult
Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidingö stad, Konsult- och servicekontoret i Lidingö På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 400 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan ge 44 000 Lidingöbor den bästa servicen. 15 minuter från Stockholms central, mitt i naturen.
Publiceringsdatum2012-12-20ArbetsuppgifterLidingö stad är en attraktiv kommun med småstadens fördelar och storstadens möjligheter. Vi arbetar utifrån visionen hälsans ö - människor ska ges förutsättningar för en god hälsa och erbjudas en kreativ miljö.
HR- enheten arbetar på uppdrag av stadsledningskontoret och verksamhetschefer. Vi har en hög beredskap att anta uppdrag och att stödja samtliga chefer med ett långsiktigt och konsultativt arbetssätt
Nu söker vi en självgående och erfaren HR-konsult till vårt HR- team på sju medarbetare.
Vi arbetar med kontaktmannaskap vilket innebär att du kommer att vara kontaktperson till ett antal chefer som du lär känna lite mer. Samtidigt arbetar vi brett inom områdena rekrytering, arbetsmiljö, hälsa, ledarskapsutveckling, personalförsörjning, rehabilitering, arbetsrätt och avtalsfrågor. Alla har dock lite olika specialiteter, och din kommer att vara rekrytering med betoning på kompetensbaserad rekrytering (kbr) .
I din roll ingår även att vara kontaktperson till upphandlade rekryterings- och bemanningskonsulter, jobba med personalförsörjning och vår medarbetarenkät samt att hålla i Employer branding-arbetet tillsammans med en av våra HR-assistenter.
Självklart ska du samarbeta med andra HR-kollegor runt om i regionen och ingå i nätverk för att omvärldsbevaka och skapa kontakter som tillför kunskaper och inspiration till ditt arbete.
KvalifikationerEtt grundkrav är att du har arbetat konsultativt och brett inom HR-området i några år och har en akademisk examen, gärna personalvetare, beteendevetare eller likvärdig. Din specialistkunskap ligger i rekrytering, meriterande om du arbetat med kbr.
Du har erfarenhet av att vara arbetsgivarrepresentant och har vana att utbilda både chefer och medarbetare. Självklart har du goda datorkunskaper och hanterar Officepaketet. Ledarerfarenhet är meriterande.
För att lyckas i din roll är du självgående och tar ansvar för din uppgift. Du har god samarbetsförmåga och är skicklig på att skapa och underhålla relationer. Du tänker strategiskt, ser på sakers långsiktiga betydelse och anpassar handlingar till detta. Din lojalitet ligger hos arbetsgivaren och du handlar i enlighet med fattade beslut och riktlinjer.
Vi tror att du lockas av bredden på frågor samt den bredd av verksamheter som vi kan erbjuda i en kommun. Välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-11
Besök gärna vår webb om stadens arbetsliv och lediga jobb.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanSedan årskiftet 2012 har Lidingö stad infört rökfri arbetstid.
Ange följande referens när du ansöker: A308290
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Haslum (nås efter den 7 januari), Enhetschef 08-731 32 17
Facklig kontaktFacklig representant via stadens växel 08-731 30 00
FöretagLidingö stad, Konsult- och servicekontoret
AdressLidingö stad, Konsult- och servicekontoret
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö
Jobbnummer 1422996
Observera att sista ansökningsdag har passerat.