HR-assistent till Mekonomen
Maxkompetens Konsult AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-09-14ArbetsuppgifterVi söker för Mekonomens räkning en HR-assistent. Mekonomen är ett av landets ledande detaljhandelsföretag med inriktning mot fordon och tillbehör för bilar och båtar. Mekonomen har ett mycket starkt och välkänt varumärke och har butiker i hela landet samt på flera platser i Stockholmsområdet, både centralt och i ytterkanterna.
Du kommer att arbeta som HR- assistent och sitta med HR-avdelningen på Mekonomens huvudkontor i Solna. Du erbjuds ett varierat arbete där du får en bred insikt i HR-avdelningens alla utmaningar. Du kommer att arbeta tillsammans med mycket kompetenta och kunniga kollegor och får därför möjlighet att lära dig mycket om branschen.
Dina arbetsuppgifter innefattar främst att avlasta HR- avdelningen med all form av HR- och rekryteringsadministration. Det innebär att du kommer få skriva avtal, sköta uppdateringar av intranät, stötta vid medarbetarundersökningar men även ansvara för HR-avdelningens mail där alla typer av frågor och ärenden kommer in.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos Mekonomen. Uppdraget är till en början till årsskiftet men finns stor möjlighet till förlängning för rätt person.
ProfilVi söker dig som precis blivit klar med din utbildning inom personal och arbetslivsfrågor eller har en likartad utbildning. Du vill arbeta med och utvecklas inom HR och personalarbete.
Som person är du noggrann och bestämd. Då du hanterar avtal internt bör du vara en serviceinriktad person med en positiv och engagerad attityd. Du är en person som trivs i en ansvarsfull roll och som har lätt att driva ditt eget arbete framåt. Du är stresstålig och ambitiös och trivs i miljöer där det är högt tempo. Vidare är du strukturerad och gillar att arbeta med administration. Du ser detta som din möjlighet att få arbetslivserfarenhet från ett stor och välkänt företag.
Start: Omgående
Arbetstid: Heltid
Arbetsplats: I Stockholms län
Lön: Enligt avtal
Skicka in din ansökan via vår hemsida
www.maxkompetens.se . Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag 20015-09-30
Om företagetMaxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-04
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3870
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma von Richthofen
emma.von.richthofen@maxkompetens.seFöretagMaxkompetens Konsult AB
AdressMaxkompetens Konsult AB
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm
KontorsadressHerkulesgatan 12, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2437548
Observera att sista ansökningsdag har passerat.