HR-Assistent till framtida tjänster hos Adecco
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2020-03-11Om tjänstenSom HR-Assistent hos någon av våra kunder är arbetet varierande. Du kommer att arbeta med att stötta HR-avdelningar och chefer i deras dagliga arbete kopplat till personalfrågor. Dina arbetsuppgifter kan handla om att säkerställa att rätt lön betalas ut till rätt person i rätt tid. Det kan också handla om att ansvara för att all administration kring uppsägningar eller förflyttningar inom organisationen sköts på ett effektivt sätt.
I din roll som HR-Assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Förbereda och sammanställa underlag för lön
• Registrera underlag och uppdatera information i diverse system
• Administrera anställningar/uppsägningar/förflyttningar
• Ta fram rapporter/statistik med relevant information
• Ansvara för diverse avstämningar och se till att allt stämmer
• Kontakt med chefer och anställda
• Övrigt administrativt arbete
Tjänster inom HR området hos våra kunder är för det mesta konsultuppdrag med omgående start.
Om dig
Vi tror att du har minst något års erfarenhet av HR-/löneadministration och en relevant utbildning kopplat till området. Du behöver kunna läsa avtal, regler och riktlinjer samt ha en förståelse för vikten av noggrannhet och detaljfokus i detta arbete samtidigt som du inte tappar fart.
Som person tror vi att du är service-minded, kundfokuserad, noggrann och strukturerad. Du har en god samarbetsförmåga och förstår vikten effektiva team där alla tar sitt ansvar för att kunna leverera förstklassig support inom teamets expertområde till chefer och anställda runt om i organisationen. Du har god prioriteringsförmåga och behåller fokus även vid stressiga situationer.
Våra kunder söker en personer som ser sig själv i en administrativ roll långsiktigt. Har du goda kunskaper i system så som SAP och MS Office är detta väldigt meriterande. Vi ser gärna att du lätt sätter dig in i nya system överlag.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Hassti Shahidi via Adecco 010 - 173 73 00 alt.
hassti.shahidi@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
HR-Assistent, HR-Administratör, HR-Generalist, HR, HR-Advisor, HR-Konsult, Rekrytering, Löneadministratör, Personaladministratör, Adecco, Göteborg
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-32217".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 5144275
Observera att sista ansökningsdag har passerat.